Glasfibertape.

Fora ASTRO-FORUM ATM – BYGGEPROJEKTER Glasfibertape.

• Dette emne har 3 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 8 måneder siden af landbo. This post has been viewed 182 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

jens.jacobsen
    Deltager
      • Neutron star

Hejsa.

Jeg overvejer at bruge glasfibertape til de afslutninger der kommer på min nye lukker til min kuppel.

For eksempel som denne:
      http://www.jyllingeyachtservice.dk/index.php?route=product/product&path=62_59&product_id=53

Er der nogen der ved hvor god klæbeevne det har? Kan det selv “lime” indtil det får polyester, eller??

Råd søges, da jeg ikke har prøvet med glasfibertape før.

mvh
      Jens

landbo
      Deltager
        • Nova

Har før i tiden lavet en del glasfiberarbejde. Det har så været før glasfibertapens tid da vi ikke brugte noget sådanne. Jeg ved der findes glasfibertap der bruges til og “lime” samlinger sammen før spartling af gips/træ-plader. Mener dog ikke det er velegnet til glasfiberarbejde, tværtimod.

I “gamle” dage brugte vi tyndt væv til og bygge skarpe kanter af. Bare husk på der skal bruges et smalt stykke til og komme rundt om kanten ellers er det ikke til at styre. Underlaget og vævet skal være gjort godt vådt i polyester når der “køres” over/rundt kanten.

Hvis du har problemer med der bliver “bukkekanter” eller vævet revner, er det fordi vævet er for tykt.

Der findes væv helt ned under 25 g pr m2.

Håber dette lille skrift er dig til hjælpe.

jens.jacobsen
        Deltager
          • Neutron star

Hej Leif.

Tak for tippene. At lægge glasfiber på de store flader er ikke så svært, men hjørner og kanter, det er bøvlet.
          Der vat det jeg tænkte at glasfibertape, vel at mærke beregnet til glasfiberarbejde, var smart.

Jeg tror jeg prøver at købe en rulle blot for at tjekke det.

mvh
          Jens

landbo
          Deltager
            • Nova

Jens.Jacobsen wrote: Hej Leif.Tak for tippene. At lægge glasfiber på de store flader er ikke så svært, men hjørner og kanter, det er bøvlet. Der vat det jeg tænkte at glasfibertape, vel at mærke beregnet til glasfiberarbejde, var smart.Jeg tror jeg prøver at købe en rulle blot for at tjekke det.mvhJens

Ja Jens, det kan jo allerhøjst gå galt med tapen. Må nok erkende den tape du linker til syntes mig alt for kraftig og der med for stiv.

Pøj pøj med det.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'Glasfibertape.' er lukket for nye svar.