giv det en chance :D

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG giv det en chance :D

• Dette emne har 9 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 2 måneder siden af Bjørn Sandåker. This post has been viewed 144 times
Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter

albm
      • Main Sequence

hejsa jeg faldt lige over denne gamle tråd http://www.astro-forum.dk/forum_posts.asp?TID=38 du skal nok lige kopiere den.men faldt over noget om selve designet af hjemmesiden,og hyggen omkring den,nu ved jeg godt at at jeg ikke er særlig gammel og dermed at min stemme ikke er lige så stor,men der var nogle fine foreslag om selve logoet,og så syntes jeg måske at lidt mørkere farvere måske ville fremhæve billederne lidt men det er jo bare min mening

Bjørn Sandåker
      Deltager
        • Neutron star

Hejsa Agge,

Først må jeg sige at din alder betyder inget her. Du har lige så stor stemme som alle andre. Det der betyder noget er alltid kun indholdet i det man siger. Slik ser i hvertfald jeg på det. Men jeg ved at nogle mennesker automatisk spørger ( i det stille) “Hvem er du?” når man siger noget, istedet for at høre på hvad man siger. Derefter hører de måske på dig hvis de mener du er vigtig nok. Dem om det, jeg synes det er fejl.

Det eneste tidspunkt det betyder noget hvem man er når man siger/skriver noget, efter min mening, er når det gjelder videnskab. Da vejer en utdannet stemme ofte mere end en amatørs. Det er naturligt og det må man godta. Men altså ikke ved vanlige meninger om dit og dat.

Når det gjelder selve sagen her, så er jeg ikke sikker på om jeg forstår hvad du mener. Hvilke forslag om logo og farver synes du var gode i den linken du henviser til? I den linken blir det diskuteret frem og tilbage om farver, men jeg finder ikke noget om nogen logo …?

Bjørn T. Jønsson2010-12-25 02:56:00

Mvh,
        Bjørn

albm
          • Main Sequence

jo mhansen har,syntes jeg skrevet et fint forslag om spikes som en stjerne i O,erne,og så var der,et forslag om mere sort gul og blå farver,altså de farver,men som sagt bare et forslag

albm
            • Main Sequence

sorry de med ,altså de farver, var noget ejg ikke fik slettet undskyld

Bjørn Sandåker
            Deltager
              • Neutron star

Det går an at ændre sit indlæg, hvis man vil slette eller redigere noget. Tryk kun på “Indlægsvalg” over din besked, så ser du hvad du kan gøre med indlægget.

Hvis nogen anden har skrevet et indlæg i mellemtiden, efter dit, skal man gøre opmerksom på hvad man har ændret. I slike tilfeller bør man lade være at slette noget også – hvis det ikke er helt nødvendigt.

Så til sagen:

MHansen sagde i tråden Hvad syndes i om forumet her:

“Jeg synes personligt, at det eneste der mangler i dette forum mht. til stemning og farver, er astrofarver. Væk med den lyse og mørkebrune og i stedet ind med noget blå, rød, sort, gul eller lign. De farver man forbinder med astrofotos generelt.

Så synes jeg egentlig også gerne der må komme lidt mere “spræl” i teksten på Astro-Forum. Man kunne evt. omdanne O’erne til stjerne med spikes. Og så må banneret også gerne fylde hele skærmen ud.”

… og videre:

“Jaa, det er jo netop det. Nu er det sådan, at Torben Højhøjt jo har designet et fantastisk program, som kan ændre ens generelle skærmbillede struktur til røde toner. Men ja, farverne på AF ville stadig være lyse nok, til at genere en smule. Men jeg vil da så også i den forbindelse gerne understrege at det er min opfattelse at Laptop skærme i forvejen har så meget baggrundsbelysning, at mørkesynet kan blive ødelagt en smule, uanset farvevalg.

Jeg må blankt indrømme at jeg lige var et smut inde forbi Cloudy Nights og lod mig totalt rive med at deres farvevalg. Men jeg må da også helt medgive Jeppe, at hvis der måske kommer lidt flere nuancer i farvevalget, så bliver det straks langt bedre at se på.”

Så Agge, du mener altså at farverne bør ændres til mere blå, rød, sort, gul eller lign. – lige mere som hos Cloudy Nights – og at O-erne i logoen bør være med spikes?

Jeg ved ikke om jeg er enig. Det måtte jeg se først hvordan blev i praksis, men nogle farver ved vi padser sammen og andre ikke. Smile

(Det havde været bedre om du havde fortsat i den andre tråden fremfor at oprætte en ny, som vi så hendviser til herfra.)

Bjørn T. Jønsson2010-12-26 14:40:17

Mvh,
              Bjørn

albm
                • Main Sequence

hvor kan man ændre dette ??? og ja du har nok ret i at den bare skulle være skrevet videre men fra mange andre blogs har jeg vænnet mig til at kun nye emner bliver fremhævet,s undskyld for det , men man kunne jo i fællesskab give nogle forslag og så prøve dem en uge af gangen eller lign.jeg er ikke sikker på hvor forslag der vil fremgå men man kunne jo prøve folks forskellige meninger an og så se hvad der er stemning for,

las
                Deltager
                  • Nova

Jeg syntes det er nogle dejlige afdæmpede farver der er nu! Helt perfekt i min optik…

Bjørn Sandåker
                  Deltager
                    • Neutron star

Agge wrote: hvor kan man ændre dette ???

Ændre hvad? Dine indlæg? Via menyen “Indlægsvalg” over til højre i indlægget.

Agge wrote: men man kunne jo i fællesskab give nogle forslag og så prøve dem en uge af gangen eller lign.jeg er ikke sikker på hvor forslag der vil fremgå men man kunne jo prøve folks forskellige meninger an og så se hvad der er stemning for,

Hvorfor ikke lave en pold?

Mvh,
                    Bjørn

albm
                      • Main Sequence

jeg mente det med at ændre til rødligere toner og ja man kan jo lave en poll

Bjørn Sandåker
                      Deltager
                        • Neutron star

At evt. ændre farver i forumet må gøres af Jeppe eller en anden der har Admin-rettigheder.

Hvis du vil, kan du lave denne tråden til også at være en pold. Smile

Mvh,
                        Bjørn

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
                      • Emnet 'giv det en chance :D' er lukket for nye svar.