› Fora › ASTRO-FORUM › GENEREL ASTRONOMI › Generel Anti-astronomi
- Dette emne har 18 svar og 13 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 11 måneder siden af Bjørn Sandåker. This post has been viewed 190 times
-
ForfatterIndlæg
-
6. april 2010 kl. 17:57 #35978
mhansenDeltager- Nova
Jeg sad lige og så Danskernes Akademi. Faktisk anbefalesesværdigt. Der tonede en vis Torben Søndergaard op i forbindelse med Darwin og han tillader sig da at udtale sig om lidt og andet.
Synes jeg ville dele det med alle mine gode med-debattører herinde.Jesus Christ!!!!!MHansen 2010-04-06 18:06:08 6. april 2010 kl. 18:44 #35981
jesperDeltager- Neutron star
Ja den slags idioter slipper vi nok aldrig for. Denne Danske tåbe kan man vel næsten kun grine af, men i USA er den slags meget et mere alvorligt problem. Videnskaben er under angreb fra flere fronter for tiden.
6. april 2010 kl. 19:59 #35990
troxDeltager- Moon
Hahaha.. Det er godt nok morsomt.
Jeg kan slet ikke forestille mig hvad den knægt kan gøre for at undskylde sin opførsel, når han en dag vågner af sin illusion.
HOLD FAST et fjols.
Tak for et godt grin
/Henrik
6. april 2010 kl. 20:21 #35996
ksondergardDeltager- Giant
Jeg ved ikke med jer, men jeg bliver sgu lidt skræmt når jeg høre sådan en tåbe udtale sig… men vi har jo ytringsfrihed i DK og den skal vi værne om, selvom det så betyder at tåber som ham kan udtale sig.
Mon han selv tror på sit pis?? Jeg vil gå så vidt at kalde ham en idiot.
/Kent
6. april 2010 kl. 20:23 #35998
Bjørn SandåkerDeltager- Neutron star
Hm … her bliver en religionsdebat, tror jeg. Bedst at holde sig langt væk …
Hvis det ikke havde været så tragisk og potensielt ødelæggende så vilde det været morsomt at læse. Slike falske profeter må bekæmpes aktivt, efter min mening, ellers får de lurt til sig let påvirkelige tilhængere. Men altså, jeg skal ikke blande mig ind i denne diskusion. He-he.
Mvh,
Bjørn6. april 2010 kl. 20:24 #36000
astrojensenDeltager- Neutron star
Det der gør den slags religiøse fanatikere rigtig meget til grin, er at de slet ikke forstår, hvor meget videnskaben egentlig påvirker deres dagligdag.
Tag nu f. eks. atomkraft, som giver er en stor del af verdens energiforsyning. Teorien bag denne må jo være velfunderet og korrekt, da atomkraft jo virker efter hensigten, men hvis man forstår sig på atomkraft, så ved man også, at hvis man fører teorien “bagud” så fører den næsten uafværgeligt mod et “Big Bang”, for der er ingen anden teori, der kan forklare, hvordan grundstofferne blev dannet. Jeg ved godt, at de tungere grundstoffer blev dannet af supernovaer, men dem står der heller ingenting om i de hellige skrifter, uanset hvilke vi taler om. Hvis man som religiøs fanatiker ikke kan acceptere supernovaer som dannere af grundstoffer, så må man jo komme med en anden forklaring, og det kan blive svært, for det er jo en proces vi kan iagttage i real time, hver gang der er en supernova. Og har man accepteret at der findes noget, der ude i verdensrummet, som danner nye forsyninger af kulstof, jern, uran, etc, så kan man jo ligesågodt acceptere Big Bang, for så har man jo allerede accepteret at hellige skrifter ikke beskriver verden sådan som den virkelig er. Men religiøse fanatikere har jo aldrig accepteret logik.
Eller tag nu evolutionsteorien. Evolution bliver i praksis brugt hver eneste dag i forædlingen af planter og husdyr i landbruget, men så sandelig også ved forædlingen af racehunde mv. Kan man så som religøs anti-Darwinist ikke være medlem af en racehundeklub?
Religiøs fanatisme er uforenelig med logisk tankegang.
Thomas, Bornholm
6. april 2010 kl. 20:38 #36005
mhansenDeltager- Nova
Hele mandens argumentation falder jo dumpt til jorden, når han siger at videnskaben ikke kan bevise at de pågældende teorier er sande. For det er jo en stor misforståelse af videnskabens arbejde. Naturvidenskabens arbejdsgrundlag bestemmer jo netop at videnskaben aldrig vil kunne bevise noget. Den vil kun kunne komme med videnskabeligt funderede argumenter for at påvise at teorier kan bruges som en beskrivelse af et fænomen.
6. april 2010 kl. 20:41 #36008
mr.mox- Nova
Jeg vil anbefale alle der afviser Darwin, Big Bang eller andre videnskabelige teorier med “at det blot er teorier” at læse lidt på http://www.venganza.org/
Evolutionsteorier er faktisk en af del allerbedst underbyggede videnskabelige teorier
Mr. Mox 2010-04-06 20:43:42 6. april 2010 kl. 20:44 #36011
mr.mox- Nova
Rettelse: Evolutionsteorien er faktisk en af del allerbedst underbyggede
videnskabelige teorier6. april 2010 kl. 22:10 #36024
jay- Main Sequence
Uhhh, jeg må ikke se den slags, for det er simpelt hen ikke til at holde ud. Men jeg bruger alle mine kræfter til at holde mig fra en diskussion med sådanne fjolser, da det aldrig fører til noget. Den slags personer har ikke længere forbindelse til den virkelige verden.
6. april 2010 kl. 23:05 #36030
michaelb- Planet
Personer som ham der gør mig trist. Det er ærgeligt at nogen er så misinformeret om videnskab generelt. Det er synd og skam at de bruger så meget energi på at være “dumme” med vilje – og ikke kan tænke udover deres 2000 år gamle bog, og hvad den fortæller.
Folk som ham stiller deres religion i et dårligt lys. Og de kan ikke engang selv se det. Georges Lemaître må rulle rundt i sin grav af ren frustration 🙂
Men det mest ærgelige er, at de er totalt uimodtagelige for fornuft. Jeg har prøvet, men de forstår ikke de mest basale dele af evolutions teorien og kosmologi.
.. men man kan nu ikke lade være med at trække lidt på smilebåndet af nogle af deres udtalelser 🙂 Jeg mener.. Ham der er overbevist om at der engang fandtes kæmper.
6. april 2010 kl. 23:14 #36031
jay- Main Sequence
MichaelB wrote: …men de forstår ikke de mest basale dele af evolutions teorien og kosmologi.
Det kender jeg. Det viser sig altid at de simpelthen overhovedet ikke har kendskab til hvad evolution egentlig er og i det hele taget har misforstået næsten alt.
Det er jo også lidt sjovt at de har så ekstremt store vanskeligheder ved at tro på at noget skulle ske ved chance og tilpasning, men en magisk overmagt, der ved ren magi kan styre alt og alle, men som dog aldrig vælger at vise dette for os, det tror de fuldt ud på. For dem er evolution ulogisk, mens magiske væsener er logiske.
De har også generelt den ide, at så hvis man ikke har bevist at gud ikke eksistere (hvilket jo ikke kan lade sig gøre), så er det ensbetydende med at han eksisterer.
7. april 2010 kl. 00:04 #36034
mr.news- Main Sequence
Hej
Jeg må indrømme at jeg føler afmagt under sådan en video, ikke fordi jeg synes han har gode argumenter, men fordi jeg får lyst til at fjerne ham og hans prædiken fra jordens overflade.
Mr. News
7. april 2010 kl. 00:09 #36036
mhansenDeltager- Nova
jay wrote:
…men de forstår ikke de mest basale dele af evolutions teorien og kosmologi.
Det kender jeg. Det viser sig altid at de simpelthen overhovedet ikke har kendskab til hvad evolution egentlig er og i det hele taget har misforstået næsten alt.
Det er jo også lidt sjovt at de har så ekstremt store vanskeligheder ved at tro på at noget skulle ske ved chance og tilpasning, men en magisk overmagt, der ved ren magi kan styre alt og alle, men som dog aldrig vælger at vise dette for os, det tror de fuldt ud på. For dem er evolution ulogisk, mens magiske væsener er logiske.
De har også generelt den ide, at så hvis man ikke har bevist at gud ikke eksistere (hvilket jo ikke kan lade sig gøre), så er det ensbetydende med at han eksisterer.
Hvor jeg jo som endnu ikke uddannet videnskabsmand (Det er ihvertfald drømmen) slet ikke forholder mig til spørgsmålet tro. Jeg vil ikke tro, jeg vil vide. I bedste fald vil jeg se benægtelsen af Guds eksistens afvist, før jeg tager stilling til spørgsmålet. Så jeg tror ikke påe evolutionen. For det drejer sig slet ikke om tro. Det handler om viden. Og der ser jeg, i mangel af bedre afvisende resultater, at evolutionen giver et godt billede af livets opstået. På samme måde som jeg ikke tror på den moderne kosmologi og big bang. Jeg ser det bare som være en ganske god beskrivelse, set i lyset af de målinger og rapporter jeg har læst indtil videre.Der er 800 forskere der tager afstand til Darwins lære. Ja, and so what. Der er sikkert også forskere der tager afstand fra teorien om sorte huller, gamma glimt, big bang og lign.Ligeledes bør i følge det link der kommer på hans hjemmeside, til udsendelsen Was Darwin wrong. Jeg finder for det første hans sammenligningerlidt søgte. Men okay, det er der også andre forskeres der er… Men, kan i ligsom mærke hvordan hans ord taber total overbevisning når han begynder at hente citater fra biblen..7. april 2010 kl. 00:56 #36038
noodles- Super Giant
Citat: Hvis der er noget, der er blevet fortalt længe nok og højt nok, så de fleste tror på det, så er det evolutions-teorien og “The Big Bang”.
Jeg kender en teori der er blevet fortalt i længere tid … og det gør han tilsyneladende også.Evolution ca. 150 årBig Bang ca. 60 årJesus ca. 2000 årHmm -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Generel Anti-astronomi' er lukket for nye svar.