Gemme kalibreringsdata

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Gemme kalibreringsdata

• Dette emne har 16 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 11 måneder siden af Frank Larsen. This post has been viewed 354 times
Viser 2 indlæg - 16 til 17 (af 17 i alt)
  • Forfatter

jakob.andersen
    Deltager
      • Super Giant

Du behøver som ikke gætte så meget. Hvis du vælger din LDX75 direkte i indstillingen “Mount” i PHD2 “Connect Equipment”, så bruger du pulse guiding, altså guiding via ASCOM-forbindelsen.

Hvis du der imod har valgt “On-camera” under “Mount”, så bruger du ST4-forbindelsen, altså kablet direkte fra kamera til montering. I så fald har du muligvis valgt LDX’eren under “AUX Mount”, hvilket giver den fordel at PHD ved, hvor monteringen peger hen, så den blandt andet kan vende kalibreringen automatisk ved meridian flip.

Jakob Andersen2016-03-31 18:14:27

Frank Larsen
      Moderator
        • Super Nova

Viggo T wrote: Jeps. Det gør han skam. Jeg venter blot på lidt klart vejr. Så må jeg efterprøve Lars påstand om, at kameraet guider via den serielle port på Autostar’en. Lars har sikkert ret.

Men mit problem er ikke så meget guidning men blokering af slew funktionen i planetarieprogrammet når mountet er tilkoblet PHD. Der bakses.

mvh Viggo.

Hvis PHD blokerer for Slew så er der to muligheder:

1. PHD guider via ascom og dit problem ligger i opsætning af ascom – mountet skal kunne deles mellem flere programmer – der må være et flueben et sted der skal hakkes af.

2. Hvis PHD er sat til at bruge kameraet så ligger problemet måske der – så kortsluttes nogle af benene i AUX porten (som er en kommunikationsport med forsyningsspænding ført med ud) og det kan tænkes at blokere for kommunikation med håndkontrollen fra PC’en og dermed slew fra CdC. – så ud med det aux kabel og ind med pulsguidening via LX200 classic protokollen.

FrankLarsen2016-04-01 00:35:58

Viser 2 indlæg - 16 til 17 (af 17 i alt)
      • Emnet 'Gemme kalibreringsdata' er lukket for nye svar.