Går det?

• Dette emne har 9 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 9 måneder siden af jakob. This post has been viewed 323 timesandersen. This post has been viewed 323 times
Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter

jakob.andersen
    Deltager
      • Super Giant

Er der noget, der taler imod at opbevare et newton-teleskop på denne måde?

Det meste af vægten ligger i spejlet og okular-udtrækket, som begge ligger ind over hylden.

mvh
      Jakob A.

xplode
      Deltager
        • Nova

Absolutt ikkeno problem

Rudi
        Deltager
          • Neutron star

Måske er det ligefrem bedre end at hænge i ringene

/Rudi B. Rasmussen

jakob.andersen
          Deltager
            • Super Giant

Rudi, det kunne være, man skulle skrue en losmandy-klemme fast i loftet. 😎

Rudi
            Deltager
              • Neutron star

He he, det har nok en lav waf.

/Rudi B. Rasmussen

astrojensen
              Deltager
                • Neutron star

Den eneste fare jeg kan se, er at det skulle kunne rulle ned og gå i stykker eller slå nogen bevidstløs… Nu er jordskælv jo ikke så udbredte herhjemme, men i Japan ville jeg nok fraråde en sådan opbevaring.

Thomas, Bornholm

morten
                Deltager
                  • Super Nova

man ser de tre huller til spejlcellen, TS er så vidt jeg ved de eneste der har det, og det er intet mindre end genialt.

når ja mht anbringelsen så ville en paranoid sjlæ være bange for at den kan rulle ned, hvis f.eks der kommer en superhøj person på besøg..morten2017-05-13 20:14:41

astrojensen
                  Deltager
                    • Neutron star

man ser de tre huller til spejlcellen, TS er så vidt jeg ved de eneste der har det, og det er intet mindre end genialt.

Det har været brugt nu og da op gennem tiden af forskellige firmaer, men desværre alt for sjældent, for det ER et godt system.

Thomas, Bornholm

Rudi
                    Deltager
                      • Neutron star

Er det spygatter hvis man skulle glemme den ude en nat hvor der kommer regn?

/Rudi B. Rasmussen

jakob.andersen
                      Deltager
                        • Super Giant

Den ruller ingen steder, for den hviler på fokusmotoren. Der går heller ikke nogen ind i den. Man kan ikke se det på billedet, men der står monteringer neden under.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
                      • Emnet 'Går det?' er lukket for nye svar.