Gammel vin på nye flasker…

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Gammel vin på nye flasker…

• Dette emne har 3 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 3 måneder siden af henrik. This post has been viewed 402 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

outlook
    Deltager
      • Super Nova

Så har Orion begået endnu et “plastik kamera”, Orion Solar System III:

som angivelig skal have bedre følsomhed end den uduelige II’er som kun er egnet til Månen og Solen:

Men hvad der slår mig er sensoren – en Micron MI1300 i stedet for MT9M001 i II’eren. Men det ser ud som en chip Micron introducerede i 2003 og altså ikke et nyt produkt. Micron er jo ikke længere i sensor business, de solgte den afdeling til Aptina, men de har ikke MI1300 i deres sortiment, men laver en ækvivalent sensor kaldet MT9M001. Jeg hader at tænke på at Orion har købt et bundt af gamle Micron sensorer billigt…Så jeg vil bestemt ikke købe det produkt, da den minder om det andet “legetøj” som dog er god til liveview af Månen og Solen og det er da et eller andet sted heller ikke dårligt. Ser faktisk godt ud i stuen.

outlook2008-11-25 14:02:18

Hilsen Leif,
      “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

henrik
      Deltager
        • Nova

Hej Outlook

Nu lyder du som en bitter gammel mand

Men du har nok ret: Jeg synes heller ikke den er mer-prisen værd

Hvis du ska have en billig model så vælg Celestron NexImage eller en hjemmebygget på en Philips TouCam

Skal den også bruges til guiding er det Qcam5 eller AL CCD5

Skal det primært være et planetkamera og være godt, er Luminera toppen efterfulgt af Imaging Source og den der papfugl.. hvad hed den..? (Nå men en dyr en i alt fald :O)

outlook
        Deltager
          • Super Nova

Jamen Henrik, jeg har skam da Philips SPC900NC webcam, endda to stk. af slagsen. Og den har jo samme chip som Celestron NextImage og Toucam. Men jeg fik fra anden side en Orion billigt og vil godt advare folk som tror at de kan få gode planet billeder med det kamera. Men det er ok om ikke perfekt til Månen og Solen som nævnt. Men jeg har lavet et lille nummer med orion som jeg bringer ved en senere lejlighed. Og jeg er da slet ikke bitter, snarere tværtom. Smile outlook2008-11-25 14:17:53

Hilsen Leif,
          “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

henrik
          Deltager
            • Nova

Hej Outlook

Hvad er der egentlig galt med Orion kameraet?

jeg har prøvet det og det gik udemærket; Ikke fantastisk, men det var også kun en hurtig test.

Det har aldrig solgt særlig meget (Meget lidt) så det behøver jeg jo så ikke ligge søvnløs over, men …

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'Gammel vin på nye flasker…' er lukket for nye svar.