Gør-det-selv teleskop.

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? Gør-det-selv teleskop.

• Dette emne har 16 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 7 måneder siden af Anonym. This post has been viewed 1666 times
Viser 2 indlæg - 16 til 17 (af 17 i alt)
  • Forfatter

rasped
      • Moon

Jeg har lige målt lidt mere præcist… brændvidden er 150mm på alle linser når de står alene. Helt og aldeles ubrugeligt til et teleskop vil jeg mene?

Er der nogen der har et fornuftigt begynder teleskop? Det skal nok være uden GOTO, jeg tror ikke budgettet helt rækker til et med.

Anonym
        • Nova

Hei Rasped !

Nå kan jeg ikke svare på om dine linser kan brukes eller ei, til det er jeg for fersk selv !Embarrassed

Men der er mange gode begynner teleskop å finne !

Min søster var også nybegynner for en liten stund siden og fikk sitt første teleskop av meg i gave ! Et helt enkelt Sky Watcher AltAz 60 eller 70 mm (kan ikke riktig huske hvilket)

Hun var meget glad for det, men det ble snart for enkelt da hun også kunne tenke seg å ta litt astrofoto efterhvert !

Nå kommer det jo helt an på hva ditt budskjett er, men min søster valgte denne her fra Lyra :http://www.lyra.dk/details.asp?prodid=209&cat=101

Den synes hun er grei å transportere – enkel å alligne og visuelt er den faktisk ganske god !

Den har også GoTo som for henne var overaskende til den prisen !

Sjekk Lyra og se hva du kan finne av godsaker der ! Der er en “anbefalede nybegynner” menu oppe på venstre siden av Lyra’s website !

Mvh Arne Martin

Arne Martin2009-07-28 20:44:18

Viser 2 indlæg - 16 til 17 (af 17 i alt)
      • Emnet 'Gør-det-selv teleskop.' er lukket for nye svar.