Tak Niels
Det ser rigtigt fint ud, få hotpixels, SD på din bias på ca 17 ADU. En top til bund gradient, som forsvinder ved kalibrering. D.v.s. du kan næppe undvære darks (hvorfor skulle man også det, når billedkvaliteten under alle omstændigheder bliver bedre med darks).
Jeg ville bare bruge en flat til at se hvad gain er. Da brønddybden er spec til ca 20.000, så er gain sikkert 2.8, hvilket giver en readnoise på ca 6 e-.
De gange jeg har haft et nyt kamera i hænderne har jeg for bin 1×1 og bin 2×2 målt
1) linearitet, d.v.s.. flats med stigende eksponering
2) gain, d.v.s. hældning af ovenst plot vs. hældning af kadratet på de tilsvarende SD
3) read noise
4) mørkestrøm
5) set på antallet af hotpixels.
6) set på en stak af ca 50 bias for at se efter mønstre
7) fft af differencen mellem to bias.
En anden ting, som man kan teste med en kunstig stjerne er graden af blooming af kantregistrene ved binning. Det er jo et (mindre) problem med 8300 chippen, og det vil være vildt interessant at se om Sony har elimineret dette. Denne blooming findes kun ved binning, og er interessant for folk der vil arbejde med lange brændvidder og binnet (samt ved binnede farveoptagelser)
Det var bare det der kløede….
Der er ingen tvivl om, at du har fået dig et kamera med en støjsvag chip og få hotpixels. Glæder mig til at se billeder fra det (og dig).
morten2012-05-11 18:26:20