Fuldmånen i periapsis

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Fuldmånen i periapsis

• Dette emne har 3 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 4 måneder siden af Heiko. This post has been viewed 80 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

Heiko
    Deltager
      • Super Giant

Hejsa,

jeg var denne nat på mit observatorium oppe i bjergene – himlen var først overskyet. Men derefter klar for en time – et blik på fuldmånen i periapsis… Wink

Canon EOS 500 D, 1/200s, 100 ISO, 11″-Schmidt-Cassegrain 280/2800. Mosaik med seks enkeltbillleder.

Mit „Sternwarte Teichmühle“ oppe i Erzgebirge (500 m) i lyset af fuldmånen:

Heiko2016-10-16 03:17:08

Torben Taustrup
      Admin
        • Neutron star

Flot billede af Månen Heiko

Det er en fordel at have et så højtbeliggende observatorium. Hvordan

har du indrettet det?

I hvilken retning ligger de høje træer?

mvh

Torben

EDIT: Kom lige i tanker om, at du tidligere har vist billeder af obser-

varoriet:

ObservatoriumTorben Taustrup2016-10-17 06:53:46

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

viggo.t
        Deltager
          • Super Giant

Smuk Måne Heiko.

Dejligt observatorium. Det må man da se engang.

mvh Viggo

Heiko
          Deltager
            • Super Giant

Hej Torben og Viggo,

mange tak! Ja, højden der er en fordel… lad allerede meget atmosfære under mig deroppe…

@ Torben: se her:

http://astro-forum.dk/forum_posts.asp?TID=15589

I øjeblikket med C11… i fremtiden kommer der mere endnu… Jeg bruger trængende en ny montering… ejeren af vandrehjemmet investerer i huset og observatorium. I fremtiden får jeg også nøgler for hjemmet… ombygningen og saneringen er i fuld gang med soveværelser, seminarværelser, stort køkken, en meget hyggelig spisestue i stilen af traditionen i Erzgebirge… Wink, Sauna, kælderbaren… Hovedarbejde er arbejde med skoleklasser og børn i naturen – også med observatoriet… vi har mange forespørgsler allerede nu… Håber, i midten 2017 er vi færdig…

Træer ligger i retning Nord… Syd og øst er fri, Vest er også i orden… men træerne bliver forkorter endnu.

@ Viggo: meget gerne…! Himlen er meget mørk deroppe i bjergene. Har jeg set lige: tak for Facebook! Wink

Heiko2016-10-17 17:10:38

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'Fuldmånen i periapsis' er lukket for nye svar.