Fugt i obs

• Dette emne har 69 svar og 14 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år siden af Frank Larsen. This post has been viewed 2162 times
Viser 10 indlæg - 61 til 70 (af 70 i alt)
  • Forfatter

bobo
      • Giant

Ja den ser fin ud, men giver den nok? Du kan jo oss bruge solceller der lader bilbatterier op, så kunne man nok lave et selvforsynet obs. Bare de små jeg tog fra havelamperne, giver 3,5v stk når det er overskyet. Her er et vildt POWER anlæg Smile http://www.youtube.com/watch?v=8WDZISfOtfc&feature=related

rigo
      Deltager
        • Super Nova

Problemet er at om forår/sommer/efterår er det rigelige varmt i mit OBS (sort tag m.m.) hvor det er her i Okt. Nov. Dec. Jan. Feb. hvor der kunne bruges varme eller power, men her skinner solen ikke meget, men ofte godt med vind

mr.mox
          • Nova

Kun hjørnerne på mit er sorte (tagpap), kuplen er kalkgul. Jeg har faktisk tænkt på om jeg skal male sydsiden på kuplensort for at skabe noget konvektion og hæve temperaturen en grad eller to. Det vil være rigtig godt for luftfugtigheden

mr.mox
            • Nova

Bobo, kan du linke til den der video der inspirerede dig?

rigo
            Deltager
              • Super Nova

Han har linket

bobo
                • Giant

Der er rigtig mange videoer med gratis energi på youtube Jacob, søg feks efter ” free solar power” Det fede ved det, er at det kan laves til 1/20 del af et “rigtigt” produkt.

Rigo, så må du igang med noget vind energi, hvis det kan give amps nok. Det ville oss klæde dig at du bliver lidt “grøn” Thumbs%20Up Hey, måske det kunne give nok til at oplade en Tesla Roadster Smile

mr.mox
                  • Nova

Måske kunne man sætte etvarmestyret spjæl på i toppen, så den varme luft bliver blæst ud hvis der er varmt nok indendørs

bobo
                    • Giant

Hmm ja, eller trække den kolde luft fra nord siden ind i obs. prøv at søg på “can solar heater” så kommer der en del Smile

Husk lige at de dåser skal skylles grundig, Specielt ØL dåserne stinker af værtshus i laaang tid ellers Wink

Bobo2009-02-23 23:07:06

bobo
                      • Giant

Nej ski da. du køber da bare sådan en vindues åbner, som jeg har i drivhuset, den stiller du selv til den temperatur den skal åbne ved. den koster 150kr Approve

Frank Larsen
                      Moderator
                        • Super Nova

Husk bare at de vinduesåbnere ikke tåler frost særlig godt. Så holder de kun nogle få vintre.

Viser 10 indlæg - 61 til 70 (af 70 i alt)
                      • Emnet 'Fugt i obs' er lukket for nye svar.