Fri leg – 3D printer

Fora ASTRO-FORUM ATM – BYGGEPROJEKTER Fri leg – 3D printer

• Dette emne har 10 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 2 måneder siden af lindhard. This post has been viewed 335 times
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter

Lars Malmgren
    Deltager
      • Super Nova

Hej alle,

Så kom Allan’s fine 3D printer hjem og er installeret på sin egen dedikerede hylde Tongue

Allan har været så flink at top-tune den, og kom forbi med den (og mor, hustru og søster), da han alligevel havde et familiebesøg i København.
      Tak for det Allan, det var hyggeligt at se jer, og dejligt at det kunne passes ind i vores travle søndagsprogrammer Wink

[TUBE]pFH9zWTvMw4[/TUBE]

Her er første test-kørselen, som fejler miserabelt.
      Plasten vil ikke klæbe til glaspladen, trods brug af limstift… ??

Frank Larsen
      Moderator
        • Super Nova

Enten svæver dit objekt i luften ved første lag (har jeg været ude for ved tynde undersider) eller også har du for stor afstand til pladen i første lag.

alan
        Deltager
          • Super Giant

Hej Lars

Tak for sidst, jeg kan desværre ikke åbne din video. Men som Frank siger, så er afstanden mellem dysse og glasplade kritisk. Ligeledes er brugen af limstift, hvis du lægger et tykt lag lim nulleres det op i dyssen, er limen for klistret hæfter Pla-en ikke. Kunsten er at ramme præcis det tidspunkt hvor limen er tæt på at blive tør.
          Når du så har brugt pladen et par gange, kan du aktivere limen ved at tørre den af med en fugtig svamp.
          Når intet anden virker så vask glaspladen og start forfra.
          Mvh Alan

Lars Malmgren
          Deltager
            • Super Nova

Tak for tippen, jeg tror i har 100% ret.
            Det ser ud til at den starter lige en lille bitte smule for højt.

Nu har jeg et test-print i gang, hvor den ikke tværede det hele ud, så den lader jeg køre.
            Måske skal jeg rette et sted, så pladen løftes 0,x mm højere ved start!?

Kan jo være, at den har sat sig 0,1-0,2 mm under transporten.

PS. Kan i se videoen nu ? (jeg har ændret den fra skjult til offentligt)

nightsky
            Deltager
              • Neutron star

Skønt at se den er i aktion Lars.

alan
              Deltager
                • Super Giant

Hej Lars

Jeg sidder i observatoriet men en gammel computer, det kan være den der har problemer med videoen. Men de tre stilleskruer under bedden, kan du stille på imens den laver sit første lag. Så kan du ret hurtig nå et passende førstegangs lag. Når du indstiller første gang så kør med en lagtykkelse på 0.2 mm. Så skal det blive et lag der er tæt og nærmest ugennemsigtigt.
                Mvh Alan

Frank Larsen
                Moderator
                  • Super Nova

Alan wrote:

Hej Lars

Tak for sidst, jeg kan desværre ikke åbne din video. Men som Frank siger, så er afstanden mellem dysse og glasplade kritisk. Ligeledes er brugen af limstift, hvis du lægger et tykt lag lim nulleres det op i dyssen, er limen for klistret hæfter Pla-en ikke. Kunsten er at ramme præcis det tidspunkt hvor limen er tæt på at blive tør.

Når du så har brugt pladen et par gange, kan du aktivere limen ved at tørre den af med en fugtig svamp.

Når intet anden virker så vask glaspladen og start forfra.

Mvh Alan

AHA !!! hvis limen er for klistret hæfter det ikke!! Det forklarer hvorfor jeg havde problemer da printeren kom tilbage på arbejde og jeg havde glemt limstiften derhjemme. Den eneste vi havde var MEGET klistret og jeg kunne simpelthen ikke få det til at binde på nogle enkelte spots selvom plade afstanden var helt perfekt.

henrik.schneider
                  Deltager
                    • Nova

Skønt projekt 😉

Video virker desværre fortsat ikke.

Frank Larsen
                    Moderator
                      • Super Nova

hmm, jeg har ingen problemer.

Win7 + Chrome Version 45.0.2454.101

Lars Malmgren
                      Deltager
                        • Super Nova

Hov, jeg rettede en indstilling på videoen efter Henriks indlæg.
                        Jeg havde faktisk sat at mine videoer ikke måtte vises på andre web-sites (af en eller anden grund) og alle nye videoer blev uploaded fik den indstilling. Det har jeg så lavet om nu.

Måske vil Henrik prøve igen?

lindhard
                        Deltager
                          • Super Nova

Her er nye muligheder, omend ikke astronomiske

https://www.youtube.com/watch?v=-yu_zVre0k4

mvh
                          Lars

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
                        • Emnet 'Fri leg – 3D printer' er lukket for nye svar.