Hej Johan
Jeg synes, at det er trist, at der skal lukkes ned for Astro-Forum, for det har i mange år været det foretrukne, men efter overgangen til WordPress som grafisk brugerflade, gik det som bekendt støt tilbage for tilslutningen.
Jeg vil godt sige tak for tilliden, men samtidigt vil jeg også udtrykke min bekymring over, at bestyrelsen i så ringe grad har forstået at bruge forum som et vigtigt bindeled til medlemmerne.
Jeg vil vove at påstå, at bestyrelsen i mange år har været usynlig for medlemmerne, og at disse ikke er blevet involveret i de tanker og planer, som bestyrelsen har arbejdet med.
Amatørastronomien har længe været forsømt. Denne gruppe bør være bedre repræsenteret i bestyrelsen i fremtiden, hvis AS skal have en berettigelse som en forening, der favner bredt.
Som det er nu, vil AS kun opleve en tilbagegang, da antallet af tilbud til medlemmerne er faldet støt gennem de seneste 20 år. Jeg tænker her på sektionsarbejdet.
Tilbage er foredragsrækken, som tilgodeser medlemmer, der bor i byerne København og Aarhus.
Det er på tide, at der kommer andre boller på suppen.
TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.