Fremtiden for Astro-Forum

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG Fremtiden for Astro-Forum

• Dette emne har 4 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 9 måneder, 3 uger siden af Torben Taustrup. This post has been viewed 861 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

johanfynbo
    Deltager
      • Asteroid

Kære alle,

Torben Taustrup har valgt at træde fra som administrator af Astro-Forum. Bestyrelsen udtrykker sin store taknemmelighed for Torbens lange og fremragende indsats.
      Spørgsmålet er, hvad fremtiden så skal være for AstroForum. I bestyrelsen hælder vi mod at fryse siden, så der ikke er nye indlæg eller nye medlemmer, men alle gamle indlæg kan læses. De fleste bruger nu astronet.dk. Vi synes folk her om det forslag?

Mvh Johan

Torben Taustrup
      Admin
        • Neutron star

Hej Johan

Jeg synes, at det er trist, at der skal lukkes ned for Astro-Forum, for det har i mange år været det foretrukne, men efter overgangen til WordPress som grafisk brugerflade, gik det som bekendt støt tilbage for tilslutningen.

Jeg vil godt sige tak for tilliden, men samtidigt vil jeg også udtrykke min bekymring over, at bestyrelsen i så ringe grad har forstået at bruge forum som et vigtigt bindeled til medlemmerne.
        Jeg vil vove at påstå, at bestyrelsen i mange år har været usynlig for medlemmerne, og at disse ikke er blevet involveret i de tanker og planer, som bestyrelsen har arbejdet med.

Amatørastronomien har længe været forsømt. Denne gruppe bør være bedre repræsenteret i bestyrelsen i fremtiden, hvis AS skal have en berettigelse som en forening, der favner bredt.
        Som det er nu, vil AS kun opleve en tilbagegang, da antallet af tilbud til medlemmerne er faldet støt gennem de seneste 20 år. Jeg tænker her på sektionsarbejdet.
        Tilbage er foredragsrækken, som tilgodeser medlemmer, der bor i byerne København og Aarhus.

Det er på tide, at der kommer andre boller på suppen.

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Claus Agerskov
        Deltager
          • Moon

Hej Johan og bestyrelsen samt medlemmer af Astronomisk Selskab

Umiddelbart ser det ud til, at der snart skal være generalforsamling, hvis den ikke lige har været.

I burde tage det op som et særskilt punkt på dagsordenen, hvad der skal ske med dette forum og lade det være indtil da.

På den måde bliver det en generalforsamlingsbeslutning, hvor andre medlemmer kan byde ind med, hvad de synes.

Så lad det være op til medlemmerne – og ikke os, som kun er forumdeltagere.

De herligste hilsner
          Claus Agerskov

johanfynbo
          Deltager
            • Asteroid

Det lyder meget fornuftigt. Tak.

Torben Taustrup
            Admin
              • Neutron star

Generalforsamlingen blev jo afholdt her i Aarhus d. 22. april.
              Jeg deltog af indlysende årsager ikke.
              Det kunne være interessant at høre, hvor mange der deltog, for det fremgår ikke af referatet.

Nogen?

Mvh
              Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.