Frekvensomformer og El-motor driller.

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Frekvensomformer og El-motor driller.

• Dette emne har 8 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 2 måneder siden af mejer. This post has been viewed 127 times
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter

alan
    Deltager
      • Super Giant

Jeg aner ikke hvor elles jeg kan spørge efter råd, derfor et spørgsmål som nok burde være i et andet forum. Men der er jo mange her med teknisk indsigt og erfaring.

Sagen er at jeg har monteret en frekvensomformer på min drejebænk. Og i aftes kørte den fint. Da jeg så startede drejebænken her til morgen lød der en vred brummen fra motoren. – Når jeg nu starter min drejbænk, vil den slet ikke tage omdrejninger, den når måske 20% af det den skulle, hvorefter frekvensomformeren slår fra.

Kan jeg have ødelagt motoren, og er der en måde jeg kan måle det igennem på.

Motoren er på 0,75hk og frekvensomformeren er Bonfiglioli syn10 s220 05AF.

God jul

Alan

mejer
      Deltager
        • Super Nova

Hej Alan.

Er du sikker på, at motoren er forbundet rigtigt?
        Hvis frekvensomformeren er 1-faset, skal motoren kobles i trekant.
        Hvis frekvensomformeren er 3-faset, skal motoren kobles i Stjerne.

Det kan jo også være noget mekanisk der sidder fast. lejer mm.

alan
        Deltager
          • Super Giant

Frekvensomformeren er 1-faset. Men jeg har godt nok koblet motoren i stjerne. Så det må jeg lige kigge på.

Mvh Alan

Alan2014-12-24 12:44:40

alan
          Deltager
            • Super Giant

Det var fejlen, motoren tager nu omdrejninger som den skal, og julefreden kan sænke sig i hjemmet. Tak for hjælpen. Jeg havde ellers forberedt min kone på at jeg nu var nødt til at købe en ny drejebænk.

Alan

jens.jacobsen
            Deltager
              • Neutron star

Hej Alan.

Det var glædeligt!

Har du iøvrigt set at den tjekkiske hjemmeside fungerer igen? Godt nok kun på tjekkisk, men tidspunkter og objekter kan da forstås.

Der er flere gode transitter der kan tages i morgen aften, den 25/12, hvor der er lovet klart vejr.

http://var2.astro.cz/tresca/transits-prediction.php?JDmidnight=2457017.50000

mvh
              Jens

alan
              Deltager
                • Super Giant

Hej Jens

Jeg har set det, håber snart den Engelske version dukker op. Jeg kan godt finde oplysningerne om exoplaneterne, men den side hvor jeg taster min længde og brede har jeg ikke fundet.

Jeg testede i øvrigt mit kamera, og med en mag10 stjerne kan jeg optage 40sek iso200 uden at den går i mætning. Det burde give et bedre resultat 10sek-iso100.

Mht d. 25/12 så er jeg klar. I min søgen rundt på nettet er jeg faldet over denne side http://www.nofs.navy.mil/data/FchPix/

Indtaster jeg position på den stjerne jeg ønsker at måle på, + størrelsen af mit felt + sætter mag 13 så får jeg et kort over de stjerner som er meget synlige på mit billede. Så nu kan jeg også se hvilken stjerne jeg skal måle på.

Mvh Alan

johnny.b.a
                Deltager
                  • Super Giant

alan
                  Deltager
                    • Super Giant

Det var den version jeg ledet efter. Tak for det.

mvh Alan

mejer
                    Deltager
                      • Super Nova

Glæder mig, at jeg kunne hjælpe til med julefreden.Wink

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
                    • Emnet 'Frekvensomformer og El-motor driller.' er lukket for nye svar.