Fra Fredag aften ved Maglesø

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Fra Fredag aften ved Maglesø

• Dette emne har 39 svar og 10 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 10 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 463 times
Viser 10 indlæg - 31 til 40 (af 40 i alt)
  • Forfatter

mstauning
    Deltager
      • Black Hole

Du skal bare vise den i 1:1…

Især i højre side er der en del som man ikke er i tvivl om er galasker..

Mogens – Takker… Og igen, version 1 eller 2?

MStauning2009-04-21 17:55:23

wieben
      Deltager
        • Nova

Hej MS,

Super fed NGC7000’er du har fået lavet der. Jeg tror du bliver glad for dit Nikon D90.

Mogens.Bildsøe
        Deltager
          • Nova

JamenJamen, det er da utrolig flot og ufatteligt så mange stjerner. Hvor stor er FOV? Ku’ du pinpointe et par galaxer og kvasarer?

Hilsen Mogens B.

Bjørn Sandåker
          Deltager
            • Neutron star

Veldig flott, Michael! Clap

Mvh,
            Bjørn

mogens
            Deltager
              • Super Nova

Ja – 1 eller 2, nok to, men det er en af de flotteste galakser, desværre viser den sig herfra kun kort tid mellem to huseConfused

mstauning
              Deltager
                • Black Hole

M104 har det problem, at jeg har under hele optagelsen fået toppen af et par buske med !!! Derfor er der ingen videre detajler i den Angry

Jeg har prøvet og prøvet at få StarryNight til at importere og VISE den store udgave af Coma Hoben… Men det vil den bare ikke… Så jeg er igang med at lave et manualt overlay – Tager lige et par minutter Sleepy

Var også ude i aftes, og se om jeg kunne fejlfinde lidt på en motor samt kolimere.. Det sidste må vente ! Men som test lavede jeg lige et L skud af M100, den må ligge et sted med noget støv fra Mælkevejen !! Lys mønstret på baggrunden er fuldstændigt det samme som på dem jeg lavede en gang med WO og Qcam6… Og det tror jeg ikke er muligt hvis ikke det er noget som er der … Nå poster når jeg har gjort lidt ved det..

MStauning2009-04-22 08:11:02

mstauning
                Deltager
                  • Black Hole

FOV er:

217′ x 144,4′ eller 3,6 grader x 2,4 grader. Ikke ringe!

Og her er så et med navne på de fleste, der er dog ring om alle dem jeg kan finde selv.

Alle + er Qausare, og præsiotionen er ikke for god Embarrassed

MStauning2009-04-22 11:54:26

tommyf
                  Deltager
                    • Neutron star

Irreterende Michael, kan ikke se dem, hveken på min bærbar eller den stationære, tror jeg kan luske 2 galakser ud…

Mogens.Bildsøe
                    Deltager
                      • Nova

Michael, jeg har også svært ved at se noget i ringene. Men kan da se, at du må ha’ gode øjne :-).

Quasarerne er ret spændende- de medfølgende kataloger i TheSky indeholder kun 7 quasarer (Lorenzin og SAC) uden angivelse af afstand. Hvad er HS og RYS katalogerne? Kan de downloades og benytte af TheSky? Oplyser de om afstand + mag?

Iøvrigt et formidabelt FOV.

Hilsen Mogens B.

mstauning
                      Deltager
                        • Black Hole

Mogens – Nej de findes ikke til TheSky – De gør til AstroPlanner så vidt jeg kan se, men mangler at finde noget mere om dem.

Må så lige få lavet en lysere udgave.

Viser 10 indlæg - 31 til 40 (af 40 i alt)
                      • Emnet 'Fra Fredag aften ved Maglesø' er lukket for nye svar.