Hej folkens
Efter en længere pause i hobbyen er jeg nu i gang igen med fornyet kraft. Observatoriet har fået en overhaling med
nye pc´er og windows 10. Min trofaste Pentium 2 kører stadig med Bartelsstyringen men skulle den gå ned er der
lavet en ny pentium 2 der står klar til at overtage. Monteringen, som har stået stille flere år er klargjort og kører fint
som da jeg forlod den. Alle lejer har været smurt ind i fedt og det hele har været tildækket.
Spørgsmål omkring fotometri. Hvad bruger i af software? Min gamle windows vista pc kørte AIP4WIN version 2.4.0
tilbage i 2015 men lider af en HD der synger på sidste vers. Jeg hentede version 2.4.1 da det er den version der er
tilgængelig på Willmann-Bells hjemmeside. Jeg har siden set at der er en version 2.4.8 som bliver brugt i AAVSO
guiden men har ikke fundet en sted at hente den. Version 2.4.1 giver mærkelige resultater. Her en gennemkørsel
af HD189733 AB Data er fra 2014 (EDIT Nå der bliher åbenbart kun uploadet 1 billede selvom jeg sendte 3 med i indlægget)
Bedre gik det med Muniwin 2.1 som faktisk er meget mere brugervenligt efter min mening og ekstremt hurtigere.
Herunder AIP4WIN version 2.4.0 gennemkørsel er fra 2014
AIP må vel være 20 år gammelt nu så der må vel være kommet nyt til udover Muniwin?
Mvh
Johnny