› Fora › ASTRO-FORUM › FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG › Forumemner, halter vi bagefter?
Tagget: forum
- Dette emne har 36 svar og 15 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 3 måneder siden af biberadm. This post has been viewed 1515 times
-
ForfatterIndlæg
-
23. november 2017 kl. 13:42 #313990
Torben TaustrupAdmin- Neutron star
Det ved jeg faktisk ikke. Jeg vil tro, at de har rådført sig, men ellers er der jo et par stykker, der har stor erfaring med IT.
TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
23. november 2017 kl. 15:10 #313993
adamDeltager- Main Sequence
Jeg synes ” Nyt” øverst på siden er en bedre forside end selve forsiden.
23. november 2017 kl. 16:08 #313994
Anonym- Nova
Jeg er meget enig i det Jens og Adam skriver. Det er blevet meget uoverskueligt!
Kan man ikke f.eks. udnytte pladsen lidt bedre? Det meste går til ligegyldige avatarer og overskrifter. Jeg bruger primært mobil i oprejst tilstand…
Og et PM system er et must!
Siden ‘nyt’ er dog meget anvendelig 🙂 men kunne også blive bedre ved at fjerne avatarene så der er mere synligt pr. skærmbillede.
Og så kan jeg ikke finde ‘rediger’ på min mobil i oprejst tilstand. Hvis jeg vender skærmen på langs kommer den frem.
23. november 2017 kl. 16:55 #313995
Madsen, på min mobil fylder teksten skærmen ud i bredden – både i portrait og landscape.
TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
23. november 2017 kl. 17:15 #313996
RudiDeltager- Neutron star
Skærmskud fra en iPhone 7 med mindst mulig tekststørrelse.
Her i astro-bloggen går der megen plads vandret til en titelbjælke samt til avatar og bruger info.
Til sammenligning skærmskud fra det gamle astro-forum med samme indstillinger .
/Rudi B. Rasmussen
26. november 2017 kl. 09:45 #314106
henrik.schneiderDeltager- Nova
Jeg har siden det nye forum kom idrift gået og lurepasset lidt og håbet på at forummet stille og rolig ville komme til at ligne vores gode gamle vel fungerende HMI på astro-forum.dk.
Dette ser desværrre ikke ud til at ske, så jeg må nok væbne mig med tålmodighed og håbe på min tilvænning.
Personligt er min besøgs frekvens gået fra måske 2-3 besøg om dagen til 1-2 besøg pr. uge 🙁
OVERBLIK – Jeg syndes overblikket over de sidste omtalte emner mangler, det er ikke nødvendigt på forsiden at se alle kommentarer for det sidste døgn(eller hvad det er opsat til), på det gamle forum kunne man fint se hvilket emne der sidst har været omtalt, og hvem der skrev sidst og det var fint.
PM – mangler – øv øv øv og hvorfor?
Hvorfor ikke bare lave en kopi af det gamle astro-forum.dk HMI og selvsagt fikse alle sikkerhedsproblemerne i selve maskinen?
Kort og godt forstår jeg ikke hvorfor AS har valgt som de har.
Men nu da jeg ikke (længerer) er AS medlem kan jeg vel ikke tillade mig at stille krav, men øv hvor er det dog trist vi har mistet vores forum.
26. november 2017 kl. 10:24 #314109
Hej Henrik
Tak for dit indlæg. Du har ret i, at der er plads til forbedringer, men vi er heller ikke færdige med at tilrette, så jeg tror på, at det bliver bedre.
Mht. PM-funktionen, så er det ikke mere indviklet end at man kan bruge mail. Jeg har sat min mailadresse ind i signaturen.
mvh Torben
26. november 2017 kl. 10:24 #314110
Hej Henrik
Tak for dit indlæg. Du har ret i, at der er plads til forbedringer, men vi er heller ikke færdige med at tilrette, så jeg tror på, at det bliver bedre.
Mht. PM-funktionen, så er det ikke mere indviklet end at man kan bruge mail. Jeg har sat min mailadresse ind i signaturen.
mvh Torben
26. november 2017 kl. 10:49 #314111
JohnDeltager- Nova
Eller mailadressen kan sættes ind i profilen, så er det kun medlemmer som kan se den.
26. november 2017 kl. 11:10 #314113
vedr. bla. PM så er jeg selvsagt enig i at der findes work-arounds for at få det til at virke, det er bare ikke helt så fikst.
Problemet med at havde mail adresse i signatur er risikoen for at få endnu flere SPAM mails i sin private mail boks hvis / når det nye forum er blevet skannet for netop mail adresser.
Enig John adressen kan ligges i profilen og det gør den da også hos mig, men hvem andre end admin og mig selv kan se den? Hvoir ser jeg feks. din email adresse John?
26. november 2017 kl. 11:16 #314117
Misforstå mig ikke, jeg syndes det er dejligt der bliver arbejdet på at forbedre mangler og utilstrækkeligheder på den gamle platform, men jeg har pt. lidt svært ved at se fremgang overordnet set.
26. november 2017 kl. 11:35 #314118
JohnDeltager- Nova
Henrik jeg har lige skrevet den ind, så hvis du klikker på min profil, kan du se den.
26. november 2017 kl. 12:54 #314120
jeps, jeg ser det. Men ser det ikke på min egen (eller andres profil) hvor skriver du din email adresse ind?
26. november 2017 kl. 13:30 #314122
JohnDeltager- Nova
Jeg skriver den ind der hvor du i din profil har skrevet “Teknikken og efterhånden også himmelen”
26. november 2017 kl. 17:21 #314127
nåå der, jeg troede det fejt var synligt for alle.
Så skal man bare beslutte sig til om man vil ligge sin private email adresse offentligt frem for alle på forum.
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Forumemner, halter vi bagefter?' er lukket for nye svar.