› Fora › ASTRO-FORUM › FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG › forum på android
- Dette emne har 9 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 11 år siden af Torben Taustrup. This post has been viewed 140 times
-
ForfatterIndlæg
-
10. februar 2013 kl. 16:35 #97065
Anonym- Nova
Hej!
Jeg bruger efterhånden astro forum mere på min android telefon end på min computer, men når jeg zoom’er ved at doubletabbe, så forbliver kolonnebredden den samme hvilket gør det irreterende at læse da jeg skal scrolle frem og tilbage for hver linie. Nogle som ved hvordan man får astro forum til at virke ligesom de fleste andre sider mht zoom?
10. februar 2013 kl. 17:23 #97070
Torben TaustrupAdmin- Neutron star
Godt spørgsmål Madsen – og ja, det ville være rart med autobredde, når man kikker på Astro-Forum med sin smartphone.
Sagen er, at der ikke udvikles videre på softwaren til dette forum, da foretagendet som udviklede programmet ikke eksisterer mere.mvhTorbenTOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
10. februar 2013 kl. 17:23 #97071
tommyfDeltager- Neutron star
Har ikke selv prøvet det men der skulle være noget der hedder Tapatalk2 til Qcode forum’s, om det er godt ved jeg ikke, men det er specifik til mobile enheder…
13. februar 2013 kl. 23:13 #97313
amelsen- Giant
Det får mig til at vende tilbage til drømme om at lægge det her om til phpbb, invisionboard eller vbullitin… det kunne dælme være rart.
13. februar 2013 kl. 23:25 #97317
morten.brixDeltager- Super Giant
Hej madsen.
Prøv at bruge en anden browser. Jeg har ingen problemer med dolphin.
13. februar 2013 kl. 23:30 #97319
Hej Allan
Så vidt jeg er orienteret, så er der telefoner som er i stand til at justere linjebredden – ligesom en almindelig browser på en pc gør det.Min egen smartphone – eller “knap så smartphone” kan desværre ikke finde ud af det.mvhTorbenTOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
14. februar 2013 kl. 08:25 #97330
Anonym- Nova
det virker på mange andre fora men ikke astroforum med hverken Firefox eller chrome. dolphin har jeg aldrig prøvet….
18. februar 2013 kl. 00:37 #97653
jay- Main Sequence
Browseren Opera Mobile tilpasser automatisk kolonnebredden på teksten, også på astro-forum.dk.
Derudover har den en option der hedder “Single column view” (er ikke slået til fra start), der sætter det hele til en kolonne, så f.eks. forfatter feltet er lige over indlægget, som kan være meget praktisk.
jay 2013-02-17 23:56:06 18. februar 2013 kl. 09:00 #97660
amelsen- Giant
@Torben:
Det er ikke så meget bare et spørgsmål om vidden. For mig er det mere et spørgsmål om de her diverse fejl vi synes at støde på fra tid til anden med et forum system der ikke længere er supporteret…
Moderne forum systemer tilbyder en væsentlig størrere flexibilitet og funktionalitet som nogle måske er ligeglad med, men andre vil finde særdeles interessante.
Der desuden er der mulighed for ligge templates på som kan tilpasse sig mobile enheder på et helt andet niveau. Det vil sige at som udgangspunkt skalere den ikke bare det eksisterende – men har et helt skræddersyet design / template man kan vælge at bruge specifikt hvis man tilgår forummet fra en mobil enhed. Det giver en væsentlig bedre læseoplevelse for mange.
18. februar 2013 kl. 09:23 #97661
Hej Allan
At der ikke længere er support på programmet som afvikler Astro-Forum kan jo godt vise sig at blive et problem på sigt, så det skal vi kikke lidt nærmere på.Jeg er ikke modstander af en modernisering – og det skal vi jo måske i gang med inden så længe, så vi kan komme op på dagens standard.Jeg vil tale med bestyrelsen om det.Hvis vi skal skifte software, så ville det være rart, hvis det var muligt at overføre data fra det nuværende program, da der i Astro-Forum er masser af værdifulde informationer, som vi alle fortsat bør have adgang til.mvhTorbenTOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'forum på android' er lukket for nye svar.