fortometri spørgsmål

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR fortometri spørgsmål

• Dette emne har 3 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 10 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 141 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

Mogens.Bildsøe
    Deltager
      • Nova

Et par spørgsmål vedr. fotometri:

1: Er der et katalog, der er accepteret som “standard” vedr. objekters mag (der opgives forskellige værdier for flere objekter i forskellige kataloger)?

2: Jeg kan gennemskue CCDSoft’s beregninger af mag når jeg benytter apertur-metoden, men kan ikke se, hvordan mag bestemmes ved den automatiske ‘pre-analyze’ option (hvor værdier for en hel frame bestemmes). Ved i, om der findes dokumentation af hvordan disse bereginger foretages?

I CCDSoft er det iøvrigt utrolig bøvlet at samle alle relevante oplysninger fra objekter i en frame til mag-beregninger (ADU, katalog-mag m.m) i een og samme fil. Kender i til software specielt designet til fotometri, hvor data nemt kan gemmes i tabeller?

Hilsen Mogens B.

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

1) Nej, men man opgiver hvilket man har benyttet samt hvordan man har kalibreret.

2) Hmm, Toms corner på deres side – er mit bud.

3) Astronomica.

Mogens.Bildsøe
        Deltager
          • Nova

OK Michael, tak for hjælp- Toms corner hjalp ikke, men fandt da fandt lige en side med den ønskede dokumentation- det kræver dog et par minutters natlæsning for at forstå, hvad der foregår Geek:

Hilsen Mogens B.

mstauning
          Deltager
            • Black Hole

Nåja det er teknik de har købt ude i byen 🙂

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'fortometri spørgsmål' er lukket for nye svar.