Forslag til widefield motiver?

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? Forslag til widefield motiver?

• Dette emne har 4 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 11 måneder siden af jesperg. This post has been viewed 29 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

Rudi
    Deltager
      • Neutron star

M31 og Orion står ikke optimalt for mig på denne årstid. Er der nogen gode forslag til andre oplagte widefield motiver på sydhimlen? Jeg bruger Canon 1000D (unmod) og almindelig kamera objektiver.

/Rudi

/Rudi B. Rasmussen

paul
        • Nova

Markarian Chain hvis du har et tele objektiv.

Billedet er hentet her John Moore og kredit skal gives til John Moore.

Bla. Heine har vist lavet et endnu flottere billede her på forum, nu var der bare overlay på det billede jeg fandt.

Paul2013-04-11 08:07:24

Rudi
        Deltager
          • Neutron star

Tak for det, jeg vil forsøge. FOV på “Markarian Chain” er ca 100′ x 70′, så det burde være muligt med min 250mm linse, den har FOV på 5°20′ x 3°30′, men f/5.6 🙁

Min 50mm f/1.8 har FOV på 25° x 16°53′ (på en APS-C), og her vil Markarian’s Chain fylde ca 1/20 af billedet. Men det skulle vel være nok til at man kan genkende motivet.

Jeg giver det et forsøg næste gang det er godt vejr rudibr2013-04-11 12:46:49

/Rudi B. Rasmussen

jesperg
          Deltager
            • Super Nova

Med dit 50mm f/1,6 kan du jo altid gå efter den lokale galakse, set indefra (Mælkevejen).

Der er en del områder der ser fine ud, med dark nebulae og emission nebulae.

Jesper G.

jesperg
            Deltager
              • Super Nova

Hvis du skal fange Mælkevejens centrum, skal du ha´ tålmodighed til august:

Der står Cygnus også perfekt til widefield:

Jesper G.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'Forslag til widefield motiver?' er lukket for nye svar.