› Fora › ASTRO-FORUM › FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG › Forslag til colorscheme
- Dette emne har 7 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 2 måneder siden af Bjarne. This post has been viewed 650 times
-
ForfatterIndlæg
-
29. november 2017 kl. 00:31 #314250
Frank LarsenModerator- Super Nova
Nu har der været en masse mega nederen debat om hvorfor der ikke sker noget.
Jeg syntes faktisk jeg gerne vil klappe af dem der faktisk har forsøgt at løfte opgaven. De har truffet nogen valg og med 400+ medlemmer er der 400+ meninger.
Det har ærlig talt ikke været specielt konstruktivt de seneste dage – en masse pegen fingren men ingen konkrete forslag.
Nu kender jeg ikke konstruktionen omkring gruppen der står for det – men jeg tænker det er ulønnede frivillige i AS et stykke af vejen. Jeg er selv frivillig i en forening og periodevis må man prioritere andre ting.
Er der købt ressourcer udefra, koster de mindste ændringer kolde kontanter – også en ressource der skal prioriteres.Nok pegen fingre fra min side – Nu vil JEG gerne være konstruktiv og har kastet et blik på css koden.
Der er sindsyg mange stylesheet i dette forum. Men eet Stylesheet der hedder custom.css har fanget mit øje
(biberadmin: stien er /wp-content/themes/buddyboss-child/css/custom.css?ver=4.9)I det stylesheet kan ALT tilsyneladende overrides.
Det har jeg så gjort ved i min browser at vælge webudvikler->rediger Css og så fylde nye værdier i for diverse ting som kunne udpeges ved hjælp af element udvælgeren og et blik på de originale css entries.
Følgende giver et forslag til farver som er mega meget mere venligt for øjnene (langt fra komplet i de små detaljer):
/*-------------------------------------------------------------- 1.0 - Global Styles --------------------------------------------------------------*/
#bbpress-forums { background-color: black ; } #bbpress-forums div.even, #bbpress-forums ul.even { background-color: #202020; color: #aaa } #bbpress-forums div.odd, #bbpress-forums ul.odd { background-color: #101010; color: #aaa } #bbpress-forums .bbp-replies div.bbp-topic-header, #bbpress-forums .bbp-replies div.bbp-reply-header, #bbpress-forums .bbp-replies .bbp-forum-header { background-color: #606050; } #bbpress-forums { background-color: black; } #bbpress-forums li.bbp-header, #bbpress-forums li.bbp-footer { background-color: #2e2e1e; color: beige } /* Signatur text */ .bbp-topic-signature p, .bbp-reply-signature p { color: #765; } .hfeed.site { background-color: black } #inner-wrap { background-color: #111 } div.bbp-template-notice.info { background-color: #101010 } div.bbp-template-notice.info { background-color: #101010 } input#bbp_search { background-color: #101010 } div.footer-inner-top { background-color: #202020 ; color: #aaa } div.footer-inner-top a{ color: #999 } .entry-content code { background-color: } .bbp-reply-form { background-color: #050505; color: #766 } input#bbp_topic_tags { background-color: #101010; }
Det er de væsenstligste blokke jeg har ændret baggrundsfarve på og enkelte forgrundsfarver.
Knapperne har jeg ikke gjort noget ved endnu og editoren er også et kapitel for sig.
MEN det er ladsigørligt uden at skulle rette i 1000 css filer – der er KUN EEN !!!
Tricket bliver at gennemskue hvad der nedarves så ikke der skal ændres farve på hver eneste lille special div eller a eller whatever.
Det er måske også et grimt hack, da det bedste jo er at redigerer ude i filerne og bruge themes osv. – men det er en nem løsning til at eksperimetere med farverne på en nem måde – også for os andre der gerne vil hjælpe. I filen står endda en hjælpe tekst der opfordrer til at gøre det der da det er nemt !!
På sigt kunne custom.css måske være afhængig af hvilken bruger der er logget ind …. det skal nok laves som et plugin.Her er et par skærmdumps der viser hvad den lille smule kode foroven forårsager:
(har copy pasted koden ind i custom.css istedet for det der står i forvejen på hver af siderne)
Work in progress — Jeg vil gerne tilbyde min hjælp til at arbejde videre med detaljerne.
Jeg er på vej ind i en gang influenza så får nok en del tid foran komputeren den næste uges tid.
29. november 2017 kl. 07:55 #314251
NicolajDeltager- Giant
Hej Frank
Det er SUPER godt arbejde og virkelig nyttigt! Jeg bliver helt glad oven på en dag der ellers tyder på at trykke humøret 🙂
Jeg støtter 100% op om at det er en brugbar fremgangsmå¨de.
mvh
Nicolaj
Fordi lyset bevæger sig hurtigere end lyden så fremtræder mange mennesker kloge når du ser dem indtil du hører dem tale.
29. november 2017 kl. 08:14 #314252
Torben TaustrupAdmin- Neutron star
Hej Frank
Virkelig godt og positivt initiativ – tak for det 🙂
Lige for at orientere om, hvordan det nye forum er kommet op og stå, så vil jeg godt påtage mig noget af skylden, da det er mig, som ved forrige generalforsamling havde foreslået, at AS skulle have et mere tidssvarende forum med funktionalitet, som giver optimal visning på andre medier end pc, altså tablets og smartphones.
I år blev opgaven så sat i gang, og foreningen har betalt folk for at få etableret vores nye forum, og ikke mindst få overført alle indlæggene fra det gamle. Det har kostet noget, for folk arbejder ikke gratis.
Jeg er glad for, at vi har fået de gamle data med, og jeg vil selvfølgelig være ked af det, hvis vores medlemmer flygter fra A-F pga. utilfredshed med den måde, som det nye forum fungerer på.Dit initiativ tages imod med kyshånd. lad os finde ud af, hvordan vi kommer videre.
mvh
TorbenTOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
29. november 2017 kl. 09:50 #314256
RudiDeltager- Neutron star
Godt initiativ Frank! Det er da bare med at få den CSS fil opdateret !
/Rudi B. Rasmussen
7. december 2017 kl. 20:27 #314605
BjarneModerator- Super Nova
Er udfordringen ikke at få opstillet nogle alternative løsninger til et muligt layout. Så kan vi stemme om resultatet.
7. december 2017 kl. 20:49 #314610
nightskyDeltager- Neutron star
Først, kære moderator. Flyt venligst indlægget fra Torben omkring kommende ændringer væk fra denne tråd og over i sin egen tråd, når man nu ligesom opfordrer til at der kommer noget ind punkt 3, 4 osv.
Stadig træls:
Vil være rart om man tager problemet med forside opdatering af seneste indlæg seriøst, i stedet for at komme trælse kommentarer om det nu virkeligt kan være et problem. Det vil jo nok ikke blive nævnt hvis det ikke var et problem, så det er øv med de lidt hovne svar der ofte kommer. Oplever igen i dag at der var flere timers forsinkelse på opdateringen af seneste svar på forsiden. Det duer simpelthen ikke, til sidst er der kun moderatorerne der bruger forum.
7. december 2017 kl. 21:06 #314614
nightskyDeltager- Neutron star
Kan til min gru se det ikke kun er forsiden der er et problem. Hvis jeg logger ud og går tilbage til denne tråd 15 minutter senere, ses mit eget ikke mere. Straks jeg logger ind er tråden opdateret. Jeg har hermed givet op overfor forum, det er komplet håbløst. Næste bliver vel at man anbefaler man kun bruger Chrome browser på Android platform og Samsung XP1 mobil, med service pack 1a build 2313321, altid er logget ind og har maks kr. 1.500 på sin mobilepay konto.
11. december 2017 kl. 10:04 #314730
BjarneModerator- Super Nova
Nu handler denne tråd faktisk om farveforslag……
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Forslag til colorscheme' er lukket for nye svar.