forskel mellem lx 200 og rcx400 og lx 400

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER forskel mellem lx 200 og rcx400 og lx 400

• Dette emne har 12 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 12 måneder siden af patrickbc. This post has been viewed 416 times
Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter

patrickbc
      • Asteroid

hej alle

hvad er forskellen når det gælder visuel opserversion observation

mellem lx 200 og rcx 400 og lx 400

vis de har samme åbning og brændvidde

andet ind prisen

ps er lx 400 og rcx 400 det samme

patrickbc2009-03-14 22:32:52

Mogens Zachariasen
      Deltager
        • Super Giant

Hej Patrick,

Meade droppede deres RCX / LX 400 serie for et godt stykke tid siden. Er vel et år siden.

Er ”erstattet” af LX200 ACF serien. På http://www.optcorp.com/productList.aspx?kw=LX400-ACF&st=2 står der.
        The 10″ LX400ACF Telescope has been discontinued by Meade and OPT is out of stock. The closest replacement is the Meade 10″ LX200-ACF Telescope. If you have any questions, please call OPT at 1-800-483-6287

RCX / LX 400 serien er også fjernet fra Meade.com og Meade.dk siderne.

Mvh
        Mogens

Mvh
        Mogens

patrickbc
          • Asteroid

det troede jeg ogsåcCry men lyra sælger dem stadig og det er derfor jeg mangler et svar på hvad der er bedst men er lx200 bedre end lx400 fordi at den kom ind i stedet for lx400 og findes der andre rc eller sct teleskoper fra meade der er større end 16 tommer

outlook
          Deltager
            • Super Nova

Linket her fortæller dig forskellen:

http://www.cloudynights.com/ubbthreads/showflat.php/Cat/0/Number/2440418/page/0/view/collapsed/sb/5/o/all/fpart/1

Jeg har ikke hørt eller læst om større modeller end 16″. Jeg tror helt ærligt, at det må være grænsen for en SCT på spørgsmålet pris kontra ydelse. Meade 16″ er nok det største serieproducerede SCT på markedet i dag.

Hilsen Leif,
            “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

patrickbc
              • Asteroid

tak for svaret det hjalp

jeg vil stadig gerne have flere svar

og lx400 er 500mm i åbningen

patrickbc2009-03-15 10:21:54

gosky
              Deltager
                • Moon

Hvis penge ikke betyder noget kan du prøve disse links:

http://www.rcopticalsystems.com/telescopes/

http://www.planewaveinstruments.com/

/Johnny

outlook
                Deltager
                  • Super Nova

Du har ret. Der findes et 20″ Lx400 ACF SCT fra Meade og linket finder du fx her:

og andre steder når du søger på teleskopet. God fornøjelse

Hilsen Leif,
                  “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

patrickbc
                    • Asteroid

over seje sider men på http://www.rcopticalsystems.com/telescopes/ kan jeg ikke finde priserne kan i

gosky
                    Deltager
                      • Moon

klik på et teleskop, så står priserne der.

/Johnny

jesper
                      Deltager
                        • Neutron star

Patrick er du begynder eller har du erfaring med amatørastronomi? Hvis du skal til at starte op er det nok ikke en god ide at begynde med så stort og avanceret et telesskop som dem du er interesseret i. Heller ikke selv om prisen ikke betyder noget.

patrickbc
                          • Asteroid

jeg er har en ok erfaring med astronomi jeg har haft mit teleskop (meget lille) i ca. 4 år men jeg skal først købe om 3- 10 år

1 fordi jeg skal have mere erfaring

2 fordi jeg skal spare op ( og det er også derfor jeg skal have prisen)

jesper
                          Deltager
                            • Neutron star

OK, det lyder fornuftigt for så har du jo god tid til at bestemme dig og lære.

Der er mange muligheder. RC Optical teleskoperne er i den professionelle klasse, og derfor ekstremt dyre. Planewave er et rigtig godt alternativ. Teleskop guruen Roland Christen blev efter sigende meget imponeret af Planewave på forrige NEAF messe. Roland bliver meget sjældent imponeret af konkurrenterne, så det må siges at være et godt tegn.

patrickbc
                              • Asteroid

mange tak for svarene jesper

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
                            • Emnet 'forskel mellem lx 200 og rcx400 og lx 400' er lukket for nye svar.