Forsinkelse / sløv 40D?

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Forsinkelse / sløv 40D?

• Dette emne har 13 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 5 måneder siden af nightsky. This post has been viewed 107 times
Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter

ac
      • Planet

hjæææælllp hulk snøft.Cry

Mit canon 40D er pludselig blivet langsom i optrækket. De tager omkring 1-2 sekunder fra der trykkes på udløseren (der skal holdes nede), før der er taget et billede. Censored Lidt svært at tage foto’s af ting der ikke flytter sig (ved god at det er ligegyldigt, når det er astro-foto, men nu er det også familiens primære kamera.

Jeg er desperat ved at google nettet for at finde en forklaring, men hidtil intet held.

Er der nogen der har prøvet noget lignende.

-batterier er opladet, og batteri skift hjælper ikke)

-Microsoftmetoderne (den med at tænde slukket batteri ud-ind, CF-card ud-ind) virker ikke.

-Det virker som om (men er ikke helt sikker) på at det er uafhæning om P, Av, Tv,Manuel …

hmmmfffrrr

Håber der er nogen der kan give mig et “hint”

Jeg ved I vil bombardere mig med gode idéer, så I skal lige have en “på forhånd tak”

AC

jesper
      Deltager
        • Neutron star

Har du prøvet at skifte til en anden linse? Det kunne være linsens autofokusmotor eller lignende.

Hvad med en firmware opdatering? Der kunne være opstået en programfejl.

ac
          • Planet

Hej igen

Desperation og uhærdighed har måske fundet årsagen.

Benyttede mig er remote-shooting vha. canon’s software, og det viste ingen forsinkelse. Prøve så igen med udløseren på kameraet, og det virkede, virkede, ikke, virkede, virkede, virkede ikke, virkede ikke, virkede ikke….. periodisk fejl …. pokkers Dead

Blev rigtig gal på “dyret” og trykkede til på udløseren,og så “instant shooting” … hmmm prøvede at trykke hårdt igen og det virkede.

Jeg skal bare trykke med “fast og bestemt” finger og ikke bare “slapt” ned på udløseren. Så en tur forbi et værksted, der kan ordne udløserknappen må være løsningen. Vil ikke selv rode med det, da der stadig er garanti.

mvh

AC

ac
            • Planet

Hej Jesper

tak for tippet … Thumbs%20Up

Prøvede lige at skifte objektiv, fra min “kit-objektiv” (17-85) til mit nye vidunder (70-200 mm L) og så er der slet ikke problemer. Mens Kit-objektivet kan klare sig med et fast tryk …. har Canon indbygget tankelæsning i 40D … Spøjst.Question

Det var altså ikke bare et “kitobjektiv” der fulgte med kameraet, men et “skidt-objektiv” LOL, men ærgeligt alligevel, for så skal der penge op af lommen igen.

Når men til hverdagsbrug kan jeg jo bare få fat på et nyt “kit-objektiv”, det må man kunne få til et fornuftigt beløb i disse tider.

Elles vil jeg gerne reklamere for 70-200 4.0 L IS USM. Den zoom er skarp som et fastbrændvidde objektiv. Se bare testen på http://www.photozone.de eller på http://www.the-digital-picture.com

mvh AC

jesper
            Deltager
              • Neutron star

Hej AC,

Godt du fik fundet synderen. Jeg har et fast-brændvidde Canon EF 50 mm f: 1,8 II liggende som jeg ikke længere bruger. Hvis du er interesseret kan du få det for 250,-

nightsky
              Deltager
                • Neutron star

Hvis AC ikke vil købe den, så send den bare til mig Jesper. Jeg kan bruge den til mit kamera bokssystem.

jesper
                Deltager
                  • Neutron star

OK Lars, vi venter lige på AC’s svar.

ac
                    • Planet

Hej Jesper og Lars

Jeg overlader håndslag til Lars og Jesper, men mange tank tak for tilbuddet Jesper.

Nu hvor canon er på vej med en 15-85 zoom, kommer der uden tvivl mange 17-85 billigt til salg hos foto-forretningerne (har allerede spottet det første tilbud).

Lars skal du bruge objektivet til en spektorgraf ?

mvh AC

nightsky
                    Deltager
                      • Neutron star

He AC

Nej jeg har et foto survey system til at optage sjældne fænomener mellem 20 og 150 km. højde. Består af 2dslr og low-light kamera. Det er det system jeg har brugt hele sommeren til at lave NLC optagelser med.

Nightsky2009-09-14 15:22:42

ac
                        • Planet

Spændende!, men hvorfor en 50mm? Jeg ville have forventet en ultra vidvinkel, for at få så meget af himlen med.

mvh AC

PS: Iøvrigt virker skidtet nu igen. Måske “skidt” på objektiv-kontakterne?!?, men nu virker det, og jeg kan ikke fremprovokere fejlen igen (håber jeg … smiley der beder aftenbøn)).

nightsky
                        Deltager
                          • Neutron star

50mm er en fin størrelse. jeg har ikke brug for et kæmpe udsnit af himlen, da jeg hvad retning jeg skal kigge.

Grunden til flere kameraer skyldes at der skal være overlap mellem optagelserne.

jesper
                          Deltager
                            • Neutron star

Hej Lars,

Mail mig lige din adresse på jesper snabela ccd-astrofoto punktum dk så sender jeg linsen til dig.

Jesper2009-09-14 22:03:41

joergen.k
                            Deltager
                              • Nova

hej ac skidt på kontakterne er en af de største syndere uanset objektiv

nightsky
                              Deltager
                                • Neutron star

Jesper – adr. skulle være sendt.

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
                              • Emnet 'Forsinkelse / sløv 40D?' er lukket for nye svar.