Formel Editor

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG Formel Editor

• Dette emne har 4 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 5 måneder siden af thomas. This post has been viewed 640 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

thomas
      • Giant

Jeg synes det kunne være en stor hjælp i mange diskussioner, hvis der var en form for formel-editor her på forum (heh.. sig det 3 gange hurtigt). Lidt a la den på wikipedia.

Hvis der nu findes sådan et som et nemt plugin, ville det være lækkert.

Men det er nok lige i overkanten, hvis det skal kodes fra bunden.

jeppe
      Deltager
        • Super Giant

Hej Thomas,

Hvad er det for en formel-editor på Wikipedia, du tænker på? Kan du poste et link til den?

thomas
          • Giant

ehm… nu kan jeg lige finde editoren, men wiki kan fortolke LateX koder som

<math>Delta Phi = 4 pi G rho</math>

jeppe
          Deltager
            • Super Giant

Nu ved jeg, hvad du mener, og svaret er desværre nej. Det er ikke en funktion der ligger i denne RTF editor. Det kan sikkert kodes, men det er vi ikke meget for. Ikke så meget på grund af, at det selvfølgelig vil koste noget (omend det også spiller ind), men mest af alt fordi hver eneste ændring af grundkoden i de moduler, som forum her er opbygget af, vil gøre det sværere og sværere at opdatere, når modulerne kommer i nye udgaver.

Så indtil det måske en dag kommer som standardfunktion i version X af RTF, bliver det ikke en funktion, der vil være mulig her på A-F. Desværre Cry

thomas
              • Giant

øv.

men jeg forstår godt dit argument.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'Formel Editor' er lukket for nye svar.