› Fora › ASTRO-FORUM › FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG › Forhåndsvisning av emner/svar
- Dette emne har 9 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år siden af rune. This post has been viewed 616 timescb. This post has been viewed 616 times. This post has been viewed 616 times
-
ForfatterIndlæg
-
13. december 2017 kl. 17:46 #314850
rune.cb.Deltager- Super Nova
Jeg mener det burde være en knapp/funksjon til å “forhåndsvise” opprettelse av egne emner og svar på andres emner som det forrige forumet hadde. Da kan man rette på og sjekke evt. feil og mangler (skrivefeil, linker som ikke fungerer og fotos som ikke vises) før man bruker “Send knappen”. Da ser man innlegget tydelig og oversiktlig før man sender. Det skal ikke mye til før man skriver noe feil (stavelse etc.) som man ikke legger merke til uten forhåndsvisning. Dette kan også hindre unødig redigering flere ganger som mange må gjøre.
Mvh Rune.
Website: www.runecb.com
14. december 2017 kl. 10:35 #314872
Torben TaustrupAdmin- Neutron star
Hej Rune
Den funktion har jeg også tænkt på, at vi mangler, men så alligevel ikke, fordi man kan se de billedeer der enten er indsat eller linket til.
mvh
TorbenTOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
14. december 2017 kl. 12:54 #314878
BjarneModerator- Super Nova
Jeg er enig. Det er umuligt at undgå tastefejl. Faktisk har WordPress denne mulighed, så det er måske ikke et stort problem.
14. december 2017 kl. 13:33 #314883
Hei Torben,
Ok, da er det jo greit hvis man kan se begge deler. (Tastefeil får man heller bruke litt ekstra tid på).
Mvh Rune.
29. december 2017 kl. 05:19 #315253
biberadmAdmin- Main Sequence
Det er sandt, at WordPress har en preview-funktion. Men den udstrækker sig (p.t.) ikke til bbPress, hvilket man måske godt kunne ønske sig. Mit gæt er, at det kan være svært at implementere på en passende elegant måde i UI, da man jo skriver direkte ind i en tråd. Ligesom man typisk heller ikke på Facebook eller lignende trådede systemer har en preview-funktion. Hvis nogen en dag finder en god funktionel interface-løsning, der ikke bare ligner det visuelle redigeringsvindue, vi allerede har, kan det være det kommer.
Men indtil da, må vi nøjes med at
1. udvide redigeringsvinduet i nederste højre hjørne
2. gennemlæse vores indlæg, inden vi trykker send
3. redigere i op til et døgn, efter vi har skrevet vores indlæg
(Og nu har jeg lige gennemredigeret mit indlæg, fordi jeg ikke fulgte pkt. 2. ;-))
Dette er min nye signatur. xx
3. februar 2018 kl. 23:12 #316193
Bjørn SandåkerDeltager- Neutron star
Måske denne kan bruges? https://github.com/r-a-y/bbp-live-preview
Ud fra beskrivelsen vil preview-området blive opdateret medens man skriver beskeden. Jeg har dog ikke testet den.
Mvh,
Bjørn6. marts 2018 kl. 10:44 #316782
Layout ble vesentlig bedre etter endring og oppdatering, men fortsatt synes jeg at “Preview” funksjonen mangler. Det burde være mulig å forhåndsvise innlegget før posting, selv om bildene vises uten preview. Astronet har denne funksjonen og er veldig nyttig å bruke før man poster. Det gir bedre oversikt til å luke ut / endre på evt. feil og mangler.
Mvh Rune.
6. marts 2018 kl. 17:40 #316792
Torben:
Det er flere enn meg som ønsker preview, så du burde egentlig følge opp brukernes ønsker. Bortsette fra dette, ser det ganske bra ut etter min mening, med unntak av fargen på hver side av webdesignet. Dette burde du endre på, enten med reklame/annonser eller noe annet nyttig.
Mvh Rune.
8. marts 2018 kl. 16:30 #316872
biberadmAdmin- Main Sequence
Hej Rune:
Dit forslag er noteret til version 2, hvor vi må tage det med i overvejelserne. Kan vi få det med i en ikke-forstyrrende form, der gør det let at implementere og vedligeholde, så vil det være fint. Især, hvis vi som nu baserer sig os på BBCodes.
Jeg har dog testet det pre-release plugin, som du linkede til, og det fungerer desværre ikke for os. Det baserer sig vist på TinyMCE. Og jeg kan se, at andre har haft platforms-afhængige problemer med det. Men det er noteret som et ønske. Og måske kommer der noget bedre, der kan, det vi gerne vil. Endelig er der muligheden for, at WordPress’ banebrydende Gutenberg-projekt finder vej ind i bbPress. Og det kan ændre mange ting. Men der er desværre ikke en løsning her og nu.Dette er min nye signatur. xx
8. marts 2018 kl. 16:59 #316874
Ok, takk !
Mvh Rune.
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Forhåndsvisning av emner/svar' er lukket for nye svar.