Fordobling af lysforureningen om få år.

Fora ASTRO-FORUM ASTRONOMIENS BETINGELSER Fordobling af lysforureningen om få år.

• Dette emne har 2 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 8 måneder siden af jan. This post has been viewed 232 timesjakobsen. This post has been viewed 232 times
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter

jan.jakobsen
      • Planet

Faldt lige over denne artikel i Berlingske. http://www.b.dk/nationalt/enormt-tab-stjernerne-falmer-for-vores-oejne Trist trist læsning. Den store synder er at vi går over til LED lys. Måske man skal tænke i andre baner med hensyn til sine hobbies.

Jeg mindes med glæde da jeg krydsede det Indiske Ocean i min sejlbåd, og hvor meget man kan orientere bare ved stjerne lys når man har fuldt nattesyn. Selv uden måne. Foruroligende at menneskene kan miste evnen til at få nattesyn pga. lys forureningen.

Julius
      Deltager
        • Nova

Allerede diskutert her for ett par dager siden.

Overgangen til LED betyr mer lysforurensing

Helt tragisk, sparer strøm med led lys men det fører til enda mere lysforurensning. Menneskene har tydeligvis fått panikk mot mørke dessverre. Alt skal være belyst.MrJulius2016-06-16 00:03:19

jan.jakobsen
          • Planet

Ups det har jeg ikke set.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
        • Emnet 'Fordobling af lysforureningen om få år.' er lukket for nye svar.