FOKUS

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR FOKUS

• Dette emne har 24 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 1 måned siden af mstauning. This post has been viewed 657 times
Viser 10 indlæg - 16 til 25 (af 25 i alt)
  • Forfatter

mstauning
    Deltager
      • Black Hole

TommyF – Ellers skal du have CCDAutoPilot.

Tast et eller 20 objekter ind, bestem hvornår og hvor tit den skal fokusere. Indtast offsets, og den klarer:

Goto, fokus, RGB forhold, Guidetider, og mosaikker….. Blandt andet.

Et meget godt program jeg kun kan anbefalde.

rigo
      Deltager
        • Super Nova

okay doky MS,,, Bliver meget sjovt at rode med, lidt nyt dims at lege med, Bliver sikkert lidt spørgsmål sener når jeg får anskaffet mig det. Henrik vil svare i aften

mstauning
        Deltager
          • Black Hole

Fino – Du bliver glad for den det er helt sikkert.

tommyf
          Deltager
            • Neutron star

EmbarrassedSkal helst undgå flere programmer og hardware, min lille bærbare er presset i forvejen.

Men Maxim metoden er vejen, først denne fokus og senere GV2, men så er der også gået 1 år

mstauning
            Deltager
              • Black Hole

Det tager en time eller to at få et par gode offsets frem, men kræver at temp ligger rimeligt stille imens.

Og dit teleskop skal være tilstrækeligt nedkølet.

Noget der er perfekt en månefuld aften.

G2V tager tilgengæld ikke lang tid, det er bare at skyde en serie RGB af mod en G2V stjerne. Stakke dem som Median, også lige måle. Det giver dig et RGB-forhold, som du bare taster ind når du samler dit RGB. Nemt og ligetil, senere kan man så justere for højden også videre… Men det giver meget tæt på “rigtige” farver at have en G2V måling lavet på en gemmensnits nat, et eller andet sted mellem 40 og 65 grader oppe.

Nåja ang CCDAutopilot, ganske vist er det et mellemlag – Men det bruger meget lidt ram og kun CPU når resten af programmerne ikke er igang med noget.

MStauning2009-01-22 13:01:02

tommyf
              Deltager
                • Neutron star

Det skal nok komme, jeg føler nu at jeg har bedre kontrol overdet nye setup og så bliver der mere overskud til de andre småting.

rigo
                Deltager
                  • Super Nova

skal vi ikke se et foto af dit setup Tommy, alt det nye

tommyf
                  Deltager
                    • Neutron star

Kig på min side, der er flere skud, men det er som skrevet ikke færdigt, jeg skal have sat USB hub og filterboksen ordenligt OG vigtigst,,,, en 12V fordelerboks på også så der kun er 1 strømkabel til monteringen, dvs at der kun vil være 1*strøm og 1*usb, ikke som det er nu.

rigo
                    Deltager
                      • Super Nova

Så er Seletek fokuser kit1 bestilt hos Henrik, kommer om få uger (først) men det er jo ikke noget at gøre ved. Så må du have lavet den ABC MS færdig om den 🙂

mstauning
                      Deltager
                        • Black Hole

Will do Rigo.

Viser 10 indlæg - 16 til 25 (af 25 i alt)
                      • Emnet 'FOKUS' er lukket for nye svar.