Fokus motor + adapterkit 2,7

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER Fokus motor + adapterkit 2,7

• Dette emne har 10 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år siden af rigo. This post has been viewed 182 times
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter

rigo
    Deltager
      • Super Nova

Lidt foto af den nye Seletek fokuser kit 1

fokus motor + adapterkit 2,7″ = passer TSA 102 perfekt. Monteringtid 10-15min.

Det virker perfekt i først forsøg Clap, køre helt lydløs og uden slør… Curves skal så lige læres 100%, men fik da lært en del af MS her til astromødet igår. Bliver sjovt at prøve det af rigtig sener, det er jo helt fantastisk hvor hurtige den kan stille fokus når MS lege med det. Vi lavede en test på en picostjene igår. Lige før man skulle prøve at lave sådan en fake stjerne

rigo
      Deltager
        • Super Nova

Så er jeg lige kommet ind fra OBSen, fik sat alle kabler pænt op, og fik kørt Seletek program og fokusmax ind på den ny lavet OBS PC, og lavede en MAX IND og UD (13000 steps har jeg) Og fik dog kun lige rodet lidt med fokusmax, lavet lidt profil m.m. Men alt er klar til i morgen hvor jeg lige får sat min picostar ud til en rigtig Vkurvs test Thumbs%20Up

rigo
        Deltager
          • Super Nova

jo for resten, Noget jeg ville have lavet “letter” hvis man nu skal brokke sig over noget 🙂 var nok det kabel og 9er stik fra fokusmotor til boxen. Det skulle være sådan en let tynd telestik!, det er lidt tunge det kabel + kloset stort 9er stik

http://www.rigorigo.dk2009-03-02 10:42:16

jacobb
            • Nova

Når du først får det op at køre med gode Vcurves så bliver du afhængig Rigo, nu er du advaret

Mvh

Jacob

rigo
            Deltager
              • Super Nova

det må man jo håbe, det er ihvertfald sjovt og sådan lidt teknisk sjovt, også det at nu behøver jeg da slet ikke gå ud til scopet og ryste det…

noodles
                • Super Giant

Er ikke misundelig Ouch

Embarrassed

mstauning
                Deltager
                  • Black Hole

Rigo du kan lave et andet selv! Så længe det er et kabel med 9 ledere i, og det er afskræmet kan det bruges.

rigo
                  Deltager
                    • Super Nova

Hej MS

jo det tror jeg også jeg gør, men der skal hvis ikke 9 leder til, og afskærmet er da hvis ikke nødvendig ?

ksondergard
                    Deltager
                      • Giant

Rigo,

Prøv evt. at kigge på Elfa hjemmeside, det kan være de har nogle stik som passer dig

https://www1.elfa.se/elfa~dk_da/b2b/start.do

eller prøv Brinck Elektronik, de ligger kun tre minutter gang fra mig så jeg kan evt. tage stikkene med til OD den 14 marts.

Ligeledes kan jeg godt hente stik ved Elfa, hvis det bliver nødvendigt

http://www.brinck.dk

KSondergard2009-03-02 10:11:08

ksondergard
                      Deltager
                        • Giant

Lige et spørgsmål Rigo,

Skal du styre både fokus og dit Atik filtrehjul ved hjælp af denne SeleTek boks??

Læste på Lunatico’s hjemmeside, at de vil opgradere boksen til også at kunne styre dome samt tænde og slukke for udstyr. Så vi må sige at de har fat i noget af det rigtige de Spanioler KSondergard2009-03-02 10:25:58

rigo
                        Deltager
                          • Super Nova

Fino Kent, Men jeg har hvis noget kabel der dur, ingen ko mpå isen der…

Kent, jeg har ikke Atik filterhjul, så nej det skal min SeleTek boks ikke styre. Jeg har et selvstændig TrueTeck Filterwheel
                        Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
                        • Emnet 'Fokus motor + adapterkit 2,7' er lukket for nye svar.