› Fora › ASTRO-FORUM › TEKNIK – TILBEHØR › FocusMax som Flash.
- Dette emne har 21 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år siden af mstauning. This post has been viewed 358 times
-
ForfatterIndlæg
-
3. februar 2009 kl. 18:18 #9767
mstauningDeltager- Black Hole
Det gør vi bare Rigo, som sagt har vi jo en PicoStar som kan bruges til netop det formål…
Hvilket giver mig en tanke!Er det nogle der kan fortælle om det er en rigtig stjerne man ser på flashen, eller om det er en PicoStar?3. februar 2009 kl. 18:22 #9769
rigoDeltager- Super Nova
Det er en pico tror jeg, en rigtig er mere levede i detSå håber jeg at HenrikQ får sendt en før mødet4. februar 2009 kl. 09:10 #9793
Pico er det, flot klaret da det faktisk kan være utroligt svært at se.
Jeg har siddet og kikket på hvad i mener med at det går for hurtigt, og er kommet frem til at det er teksten der forsvinder for hurtigt… Ergo skal jeg lave en ny optagelse hvor jeg laver nogle pauser undervejs, så der bliver tid til at kunne læse teksten. Er det rigtigt forstået?5. marts 2009 kl. 21:14 #11873
rigoDeltager- Super Nova
http://messier.flight.dk/seletek/FocusMax_With_seletek.swf
hvordan downloader jeg denne film her ??? skal have den med ud i obs.
ok, det var let, men mangler en playerhttp://www.rigorigo.dk 2009-03-05 20:16:37 5. marts 2009 kl. 21:42 #11875
rigoDeltager- Super Nova
sjovt MS at det er jo mange Vkurvs du køre, men du ende med position 1523, men allerede ved først kørsel finder du hurtige det er (ca) 1525. Betyder 1523 VS 1525 noget ? det må være helt vildt lidt de 2 steps, især hvis man tænker på temp påvirkning eller et andet filter man køre med hen af vejen.
Ps. men ellers skide sjovt at lege med, det er jo helt hyggelige at man kan lege med skidet selv om der skyet. Fedt med en “picostar”. Jeg tror jeg er rimelige klar når det bliver god himmel. Dog er fokusen ikke den samme på stjerneafstand, men man har lært programmet at kende. Og hvis det kommer til at være lige så let at fokuser på min picostar som på de rigtig stjener, så siger jeg WOW, det bliver cool og let / præsis fokushttp://www.rigorigo.dk 2009-03-05 20:54:21 5. marts 2009 kl. 23:02 #11878
tommyfDeltager- Neutron star
Fik jo også monteret min Robo igen på ED’en, og skøjtede rundt for at finde et sted til min lille stjerne, et prik i sort plast, men efter 1 time og masser af eder måtte jeg opgive, der er bare ikke længde nok, fra altanen eller vinduet kunne jeg heller ikke kommei vinkel, så masser af eder igen, men prikken lavede dog fine diffraktions ringe, men altså uden at kunne opnå fokus så det må blive en stjerne for mit vedkommende, jeg var lidt negativ den aften
6. marts 2009 kl. 09:33 #11889
Rigo – Playeren er Adobeflash plugin til din webbrowser, så bare dobbelklik på filen og den burde åbne i IE.
2 Steps på den jeg lavede det med der kan jeg ikke huske, men mener at hver step er ca 5,54µm. Så nej det betyder ikke vildt meget, men det viser at det først bliver rigtigt godt når man har en serie V-kurver. For det er min FS-60’er det er lavet med, og efter at have banket en 15 gode kurves ind i den. Så rammer den samme FWHM ved samme Step gang efter gang.Tager vi et kik på hvad det betyder!En FS-60 er F/6, hvilket betyder at Rød er i fokus inden for ca 114µm, Grøn er i fokus inden for ca 96µm og Blå er det indenfor 79µm. Hvert step på den er 4,54µm så tageer smallest – som er blå – er vi i fokus inden for ca 17 steps. Rammer vi så perfekt bunden har vi altså 8,5 step at give af til temp svinginger før der skal laves ny fokus. Nu giver min FS-60er sig ca 4step pr grad så derfor skal jeg køre en ny fokus hvis temp ændre sig med 2 grader ! Det er altså 2grader inkl windchill faktor! Som jo er så godt som umulig at måle.Derfor laver jeg en ny fokus for hver grad, eller hvis der er gået 1time. Da det hele jo også kan give sig lidt – slippe også videre. -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'FocusMax som Flash.' er lukket for nye svar.