Focus Gemini II

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER Focus Gemini II

• Dette emne har 5 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 1 måned siden af matm. This post has been viewed 655 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

matm
      • Planet

Jeg skal til at købe min første rigtige stjernekikkert. Har i lang tid benyttet en håndholdt kikkert (8*40), og synes det er blevet tid til at tage næste skridt.

Jeg har besluttet mig for at at købe et linsetelskop, og har fundet frem til modellen Gemini II (80mm), fra mærket Focus, som jeg umiddelbart synes ser ud til at være en begynderkikkert i den gode ende. Er der nogen der har erfaringer med denne type?

Mit umiddelbare alternativ er en Skywatcher Evostar 90mm (Eq-2), som er lidt større og noget dyrere.

Mathias

hoest
      Deltager
        • Nova

Hej Mathias
        Jeg har godt set Focus det er ikke den bedste kvalitet det er alt for meget tyndt plastik i tubus til at det kan bruges til andet end strandnymfer hvor der ikke kræves alverden.Så helt klart Skywatcher er at foretrække.
        PS du er bedre tjent med din 8×40 end en Focus

Høst2009-01-31 11:46:53

tommyf
        Deltager
          • Neutron star

Ja, og en motor til RA g du er godt kørende som starter.

bjoern.andersen
            • Main Sequence

Hej,

Når du nu er igang med at udvide arsenalet og komme længere ud i rummet, vil jeg da gerne foreslå at du finder en lokal Astro-klub, hvor du vil komme sammen med en masse mennesker med samme hobby, og ikke mindst en samlet – stor viden/holdninger til udstyr som man kan have stor glæde af, inden man går ud og bruger pengen.

joergen.k
            Deltager
              • Nova

hej mathias

Du må for guds skyld ikke købe en focus kikkert,for at sige det lige ud den er noget l…

evostar er kvalitets mæssig flere lysår bedre og ikke dyre,monteringen er meget bedre

og udstyrspakken meget bedre,jeg har selv haft en focus for nogle år siden du vil blive skuffet.

matm
                • Planet

Hej Alle

Tak for jeres hurtige, entydige og klare råd. Det vil jeg naturligvis følge.

Mathias

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'Focus Gemini II' er lukket for nye svar.