focus

• Dette emne har 6 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 1 måned siden af mstauning. This post has been viewed 239 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

mejer
    Deltager
      • Super Nova

Hej alle.

På en lx200 sidder der en motor focus ved okularret. Men hoved spejlet skal man justere manuelt. Kan man ikke få en motorstyring der passer direkte på kikkerten.

Mejer

mejer
      Deltager
        • Super Nova

Eller skal man over i en Robofocus som den Tommy viser frem.

Mejer

mstauning
        Deltager
          • Black Hole

Mejer – Du kan godt få en motor der passer til spejlet. Men det bedste er at bare stille motorfokus delen ca midtvejs, så finde en rimelig fokus med “grov-fokus” også låse spejlet.

Så bruger du bare motorfokus’eren for resten, gerne sammen med fokusmax.

Men nu er den Meade fokuser devsærre med DC-motor, hvilket ikke gør den særlig præsis. Men den kan fint bruges, og vil altid være den bedste at bruge af de to.

mejer
          Deltager
            • Super Nova

Tak for det Michael.
            Kommer du snart på Vejle kanten????

Mejer

mstauning
            Deltager
              • Black Hole

Har desværre ikke lige nogle planer om det, har ganske vist en kunde i Vejle ! Men normalt klarer vi hans problemmer via internettet, remote sessions er bare godt Wink

mejer
              Deltager
                • Super Nova

Ok Michael.
                Hvilken slags kunder er det?? Det jeg mener er, sælger du astro ting?? eller er du kun rådgiver.

Mejer

mstauning
                Deltager
                  • Black Hole

PC fejlfinder ! Har ikke noget proff med astro at gøre, desværre kunne jo nok være sjovt. Men tror ikke jeg ville egne mig som forhandler 🙂

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'focus' er lukket for nye svar.