Flytning af pegningen af domænet astro-forum.dk

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG Flytning af pegningen af domænet astro-forum.dk

• Dette emne har 15 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 5 år, 12 måneder siden af biberadm. This post has been viewed 1251 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Forfatter

biberadm
    Admin
      • Main Sequence

Om få dage vil astro-forum.dk permanent blive peget over på forum.astronomisk.dk.

Det er planen at mappe de forskellige fora til de ny adresser så præcist som muligt.

Hvis man stadig har et behov for at finde noget i det gamle forum, kan man i ca. et halvt år endnu finde det på old.astro-forum.dk.

Alle artikler skulle i princippet forlængst være konverteret til det nye forum.

Dette er min nye signatur. xx

Rudi
      Deltager
        • Neutron star

Vil et link fra et andet site til en indlæg i det gamle forum, astro-forum.dk, så blive redirected til samme indlæg her på det nye WordPress site?

/Rudi B. Rasmussen

Rudi
        Deltager
          • Neutron star

Haloooo – kommer der et svar på dette?

Det er ret væsentlig, da der er mange links fra andre sites ind på det gamle astro-forum.

/Rudi B. Rasmussen

Torben Taustrup
          Admin
            • Neutron star

Hej Rudi

Vi har lavet en redirect til alle hovedemnerne i det gamle forum, så de peger på de tilsvarende emner i det nye forum.

mvh
            Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Torben Taustrup
            Admin
              • Neutron star

Hej Rudi

Vi har lavet en redirect til alle hovedemnerne i det gamle forum, så de peger på de tilsvarende emner i det nye forum.

mvh
              Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Rudi
              Deltager
                • Neutron star

👍

Jeg ved at der linkes fra bla Cloudy Nights, astronet.se og sikkert flere steder fra. Og der er jo ikke noget mere irriterende end broken links.

/Rudi B. Rasmussen

Bjørn Sandåker
                Deltager
                  • Neutron star

biberadm sagde (min udhævelse):

Hvis man stadig har et behov for at finde noget i det gamle forum, kan man i ca. et halvt år endnu finde det på old.astro-forum.dk.

Efter min mening burde det være lengre tid end seks måneder. Husk at det er først når det gamle Astro-Forum ikke er tilgjengeligt lengre at evt. problemer med beskeder der ikke genfindes vil dukke op, og da skal man også have tid til at rætte op evt. fejl / mangler efter at folk siger ifra, så lige nu burde man bestæmme sig for at disse historiske indlæg skal være tilgjengelig i en lengre periode.

Jeg vil foreslå at de gamle beskeder er tilgjengeligt til kun læsning (read only) i 3 år efter nedstængelsen av det gamle forumet.

Det ville uanset være nemt at have en synlig link på toppen af det nye forumet til old.astro-forum.dk.

Edit: skrifevejl

Mvh,
                  Bjørn

Rudi
                  Deltager
                    • Neutron star

Alternative kunne Astronomisk Selskab porte nuværende nye forum, der jo indeholder alt fra det gamle, til et phpBB baseret forum, der så kunne fungere som et read-only arkiv forum. Inclusive gamle PM’er

Det er faktisk ganske simpelt at porte fra BBPress til phpBB. Spørg bare Google.

/Rudi B. Rasmussen

Bjørn Sandåker
                    Deltager
                      • Neutron star

biberadm:

Om få dage vil astro-forum.dk permanent blive peget over på forum.astronomisk.dk.

Men nu er pegeren ændret fra astro-forum.dk til old.astro-forum.dk istedet … Hvad er meningen med det? Havde det ikke været mer intuitivt og brugervænligt at gøre som dere meldte (ovenfor), og så lægge inn en link til old.astro-forum.dk øverst på forsiden til forum.astronomisk.dk?

Mvh,
                      Bjørn

Bjørn Sandåker
                      Deltager
                        • Neutron star

Ingen der føler sig kallet til at svare på dette?

Mvh,
                        Bjørn

Torben Taustrup
                        Admin
                          • Neutron star

Hej Bjørn

Jeg kan godt følge dig. Old er nyoprettet, da astro-forum.dk snart lukkes ned på den oprindelige server.

mvh
                          Torben

Bjørn Sandåker
                          Deltager
                            • Neutron star

Ja, det forstod jeg, men det forklarer ikke hvorfor pegningen er blevet slik den er nu.

Mvh,
                            Bjørn

Torben Taustrup
                            Admin
                              • Neutron star

Jeg tror, at vi lige skal følge op på denne sag.

mvh
                              Torben

biberadm
                              Admin
                                • Main Sequence

Hej Bjørn.
                                Vi blev aldrig færdige med det pga. sygdom og travlhed. Vi ville egentlig gerne have publiceret staging2 først, så evt. url redirect passede. Men vi har været extremt pressede på tid. Og er det for så vidt stadig. Udrulningen i nat blev også lidt langhåret, da der er blevet ændret så mange ting. Men jeg ved, at Frank gerne vil følge op på din udmærkede feedback. Men han er bortrejst lige nu, så det kan komme nok til at vente lidt. (Og jeg har desværre ikke ret meget mere tid at bruge indtil videre.)
                                Torben vil løbende samle sammen til rettelser, og så kommer, der nok et ryk igen om nogle måneder eller mere. Katastrofer må vi tage ad hoc. 🙂
                                (Og så vil jeg som altid minde alle om at oprette issues under selvstændige, beskrivende overskrifter i https://forum.local/forums/forum/astro-forum/forumnyt-ideer-og-forslag/.)

Dette er min nye signatur. xx

Bjørn Sandåker
                                Deltager
                                  • Neutron star

Tak for tilbagemelding! Jeg forstår at det kan blive udsættelser på grund af job, sygdom, familie, og andet. Specielt i opstarten af et nyt projekt kan der ofte være stort efterhæng af opgaver. Det er også en af grunderne til at jeg har tilbydet min hjælp her tidligere. Siden Frank og andre er så venlig at vurdere mine forslag så tager jeg det med ro og afventer hvad der kommer ud af det.

Var dit sidste afsnit til mig? 🙂 Jeg beklager dersom jeg skrev besked(er) i fejl tråd, men jeg menede at diskution om pegning af forumet passede bedst her. Ofte forsøger jeg at genbruge tråder, fremfor at lave nye, hvis nu ikke en eksisterende tråd er altfor gammel.

Mvh,
                                  Bjørn

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
                                • Emnet 'Flytning af pegningen af domænet astro-forum.dk' er lukket for nye svar.