Flippet ud?

• Dette emne har 6 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 3 måneder siden af bjoerk. This post has been viewed 409 timesjensen. This post has been viewed 409 timesnova. This post has been viewed 409 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

k_holst
    Deltager
      • Nova

Er der nogen der har en god opskrift på meridian flip med CG 5 GT?

Igår forsøgt jeg et flip, men kunne slet ikke få det til at lykkedes! CG 5 insisterede på at køre den forkerte vej rundt og knalde motorhusene sammen. Det er så et KÆMPE problem at man ikke kan afbryde et GoTo uden at slukke for strømmen!

Efter jeg havde slukket for strømmen og lavet en ny align kørte monteringen godtnok den rigtige vej rund. Men kan det passe at den skal have en ny align?

En god ting jeg fandt ud af ved mit flip, var at Guidemaster hvis man invertere DEC-aksen

UPS! RA-aksen guider perfekt videre efter flippet, uden ny calibreringThumbs%20Up

k_holst2008-11-23 11:58:04

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

Du kan afbryde ved at trykke på en af PILENE, og kun PILE.

Men hvorfor den finder på det andet???

k_holst
        Deltager
          • Nova

LOL -Pilene var nok det eneste jeg ikke fik trykket på!

bjoerk.jensen.nova
          Deltager
            • Giant

Jeg har samme problem med CG11’eren. Men hvis jeg taster et eller andet så stopper goto-funktionen indtil jeg søger nyt objekt. Men hvis jeg skal lave et meridian-flip er det en fordel først at finde et objekt nær den nordlige meridian og så derfra til bestemmelsesobjektet vha. en ny goto. Det har jeg gjort tit, også med 1200x speed !

Bjørk

k_holst
            Deltager
              • Nova

Tak for tippet BjørkThumbs%20Up Det vil jeg prøve.

k_holst
              Deltager
                • Nova

Det var ikke løsningen!

Ny align virker heller ikke, medmindre jeg bruger MEGET lang tid på det.

Der er vist bare en god ½ time hvor monteringen ikke kan rammeWacko

bjoerk.jensen.nova
                Deltager
                  • Giant

Hmm, det lyder til at der skal arbejdes lidt der.

I nat var jeg ude med G11’eren med en 8″f/4 Newton monteret med NIKON D80.

Jeg prøvede at lave et meridian-flip uden at gå via nord. Det virkede heller ikke efter planen.

Men i styrekomputeren (GEMINI Lev. 3 ) kan jeg programere positions-alarmer ind, så opstillingen ikke rammer motorer eller stativ. Jeg vil nu studere sagen lidt nærmere. Men om resultatet også kan bruges på din opstilling må vi finde ud af.

Clear Sky’s
                Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'Flippet ud?' er lukket for nye svar.