Flats box

Fora ASTRO-FORUM ATM – BYGGEPROJEKTER Flats box

• Dette emne har 95 svar og 13 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 10 måneder siden af Rudi. This post has been viewed 3869 times
Viser 6 indlæg - 91 til 96 (af 96 i alt)
  • Forfatter

Rudi
    Deltager
      • Neutron star

God ide Jens. Det prøver jeg.

/Rudi B. Rasmussen

Øystein
      Deltager
        • Giant

Hei Rudi,

Flott med tilføyelsen av tallverdier. Kanskje enda bedre om du normaliserte den siste tabellen? Da ser en lettere at det er et gradvis fall på 10 % fra sentrum og ut mot hjørnene. Slik mønsteret er, sier tabellen mer enn mean og std.

Jeg synes at forslaget til Jens er spennende, det samme med RGB separat.

Mvh Øystein

Rudi
        Deltager
          • Neutron star

Hvordan vil du normalisere Øystein? De eneste jeg ønsker at se er om forholdet mellem to forskellige flats er konstant i hele feltet.

/Rudi B. Rasmussen

Øystein
          Deltager
            • Giant

Hei igjen,

Ok, bildet/tabellen er nok allerede normalisert, [0,1], og da er det jo lett å avlese prosentvise “feil” rundt om på flaten.

Øystein

Rudi
            Deltager
              • Neutron star

Jooo – jeg tænker lige lidt over matematikken. Du er inde på noget.

/Rudi B. Rasmussen

Rudi
              Deltager
                • Neutron star

Jeg fik taget lidt flats i går aftes som Jens foreslog, først med flats boksen klods op at teleskopet, 0 cm, dernæst 5 cm, 10 cm, 20 cm og til sidst 30 cm væk. Disse er så divideret op i en skyflat.

Og endelig tog jeg den 0 cm flatboxflat jeg lavede for over en uge siden (19/4-17) og dividerede med gårsdagens 0 cm flat. Det skulle helst resultere i et meget flat resultat da kameraet ikke har været flyttet, kun en smule fokus justering.

Her en opsummering, det ser ud til at det hjælper en lille smule at rykke flatsboksen væk, samme standardafvigelse, men mindre min/max spredning.

Her screenshots fra flats analyse programmet (formindsket 60%, click billederne for at se dem i fuld størelse)

0 cm:

5 cm:

10 cm:

20 cm:

30 cm:

Og 0 cm flat fra 19/3-2017 og 0 cm flat her fra 30/4-2017:

rudibr2017-05-01 20:14:50

/Rudi B. Rasmussen

Viser 6 indlæg - 91 til 96 (af 96 i alt)
              • Emnet 'Flats box' er lukket for nye svar.