Flats?

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Flats?

• Dette emne har 5 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 7 måneder siden af jakob1234. This post has been viewed 43 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

jakob1234
    Deltager
      • Nova

Hej alle!

Jeg har netop fået mit nye astromoddede D5500 kamera og har her et par spørgsmål:

1. Hvis jeg ikke stiller på hvidbalancen bliver mine flats naturligt nok meget røde – burde det betyde noget?

2. Kameraet kan stilles til MF soft og MF hard – jeg syntes at lukkeren er meget stille når jeg vælger MF soft, det burde jeg vel blive ved med at bruge ikke?

3. Kameraet har mulighed for støj reduktion ved lang eksponering, men også ved høj ISO – jeg er lidt i tvivl om de skal være aktiveret eller ej – syntes at læse lidt modstridende oplysninger ang. dette.

xplode
      Deltager
        • Nova

Gratulerer med nytt kamera

Du trenger ikke gjøre noe med hvitbalansen på kameraet.

Soft lukker er å foretrekke, men det beste er fortsatt å ha en kort pause stillt in før kameraet starter å ta bildet.

Skru av all støyreduksjon

Det blir spennende å se bildene du får til med nytt kamera Xplode2016-08-09 03:29:23

jakob1234
        Deltager
          • Nova

Super!

Så glæder vi os til klart vejrSmileBig%20smile

michaelr
          Deltager
            • Super Giant

Hej Jacob

Tag et af dine raw billeder af det objekt du gerne vil fotografere og vælg det på kameraet som costum white balance, det retter farvebalancen op ift modifikation og lysforurening. Du kan også gøre det i efter processeringen, men det her er lettere.

Bh

Michael

michaelr
            Deltager
              • Super Giant

PS. Du skal slå støjreduktion fra. Det eneste tidspunkt, hvor det giver mening er hvis du tager meget lange eksponeringer af star rotation, f.eks. flere timer. Det er der nogle der gør. Det er bedre at bruge tiden på flere eksponeringer, evt. darks, men det bedste er dithering, det fjerner hvad Tony Hallas kalder color mottle på DSLR, se her:

https://www.youtube.com/watch?v=PZoCJBLAYEs

Bedste hilsner

Michael

jakob1234
              Deltager
                • Nova

Mange tak! Jeg læser nærmere 😀

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'Flats?' er lukket for nye svar.