Flats

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? Flats

• Dette emne har 19 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 4 måneder siden af edbbob. This post has been viewed 204 times
Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Forfatter

John
    Deltager
      • Nova

Jeg har købt denne, så jeg kan gøre en fotosession færdig i et hug, uden at skulle vente på daggry og uden at skulle rigge teleskopet af.

Anonym
        • Super Nova

Den ser godt ud John – må man spørge hvad sådan en dims koster?

Mvh.

John
        Deltager
          • Nova

Hej Johannes

134 eur, måtte jeg slippe. Her er et link, den kommer i flere størrelser!

hilsen fra John

Mads
          Deltager
            • Giant

Hej

Den John linker til er er super, den er modulerende mht til lysstyrke, så det bare at matche sin shutter med den, så tager det 2-3 min at lave sine flats.

Go lørdag

MvH

Mads

edbbob
            Deltager
              • Super Nova

Jeg har også, med stort held, brugt en iPad til at lave flats med. Den duer kun op til en hvis diameter kikkert, og husk at tørre fedtfingrene af

Man skal lægge iPad’en så den peger opad (jeg lægger den på flightcasen til kikkerten), og dreje kikkerten nedad. Hvis man lægger iPad’en ovenpå kikkerten, går touch screenen amok, og ens flats bliver meget underlige. Man skal også bruge et helt hvidt billede, som man sætter iPad’en til at vise i fuld skærm.

Husk at slå screensaveren (autolock) fra (sæt til “never”)!

Vh

MortenEDBBOB2013-10-13 00:24:48

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
            • Emnet 'Flats' er lukket for nye svar.