Fjernstyring af teleskop

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Fjernstyring af teleskop

• Dette emne har 22 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 5 måneder siden af Finn. This post has been viewed 182 times
Viser 8 indlæg - 16 til 23 (af 23 i alt)
  • Forfatter

bwinkler
    Deltager
      • Nova

Jeg glemte lige at fortælle at jeg også har et ikon på skærmen for fokusering, hvormed jeg jo på skærmen ser skarpheden og ændrer fokus ret ofte, især ved månebilleder.

bwinkler
      Deltager
        • Nova

Hej Finn

Ja det er noget af det rigtige, det er kun det at få det til at arbejde på computeren/skærmen jeg mangler at få til at virke.

Tak for interessen!!

Finn
        Deltager
          • Neutron star

Hej igen Bjarne

Har du fået en ny Pc ??? siden du ikke kan finde dine programmer du har kørt med ???

mvh Finn

bwinkler
          Deltager
            • Nova

Ja, selvfølgelig, men det skulle være en lidt bedre og hurtigere samt window 7.0.

Men er ved at få has på det, da alle andre styringsprogrammer skal afbrydes og så kun køre med det som har kontrolboxen på skærmen, men der endnu lidt problemer med kamerastyringsprogrammet, er der mon et godt program til mit watt-kamera??

Finn
            Deltager
              • Neutron star

Hej igen Bjarne

Tænker så bare på om du ikke kan tænde den gamle Pc og se hvordan den er sat op, og så tage de programmer og driver fra den som du har kørt med tidligere, de fleste nyere programmer og driver kan godt køre på Vindows 7.

mvh Finn

bwinkler
              Deltager
                • Nova

Hej Finn

Nu er jeg faktisk kørende, man skal afbryde alle til f.eks. stellarium programmer der starter teleskopstyringen automatisk ved opstart. Der skal kun være det ene program med håndkontrollen som jo selv skal bruge com-porten, så går det som jeg gerne vil have det. Da der er flere programmer må jeg vælge det bedste og her er jeg endnu ikke færdig. Der er PHD-guiding, eqalign, og vistnok flere endnu.

Jeg er nærmest phd-guiding men det er lidt svært at få kørende, måske er der nogen der har nogle gode tip??

Jeg fik lige set Archturus i systemet inden det skyede til, så jeg kom ikke længere i aften, så forsøget med alignment blev kun påbegyndt??

Søren Hansen
                Deltager
                  • Giant

Hej Bjarne.

Prøv at kigge på StellariumScope, det kan styre min EQ5/6, Celestron CG5 GT uden at starte selve Stellarium op.

http://www.welshdragoncomputing.ca/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=31&Itemid=39F

Finn
                  Deltager
                    • Neutron star

Hej Bjarne

Godt at høre du er ved at være der. Syntes ikke jeg kan se du har et Guide scop på din montering, og hvis det kun er til Måne optagelser behøver man helle ikke Guidescobe og PHD, det er jo hurtige optagelser du der bruger 15-30 fps vil jeg tro.

mvh FinnFinn2014-10-09 08:56:41

Viser 8 indlæg - 16 til 23 (af 23 i alt)
                  • Emnet 'Fjernstyring af teleskop' er lukket for nye svar.