First light PST

Fora ASTRO-FORUM OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI First light PST

• Dette emne har 10 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 8 måneder siden af mikael_joe. This post has been viewed 235 times
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter

k_holst
    Deltager
      • Nova

Igår eftermiddags kom DHL med min nye PST fra USABig%20smile Men da var det jo Finns fødselsdag så der kunne ikke forventes noget solskinLOL

Nu var jeg heldig lige at få et par glimt af solen mellem skyer, men ikke tid nok til at få leget ret meget med fokus og tuning. En enkelt protuberans i sydvest.

Men sørme om der ikke lige kom et passagerfly midt igennem solskiven! WAUU det så godt ud, med udstødning og det heleTongue

Håber der bliver lidt mere stabilt hul i skyerne i løbet af weekenden.

Bjørn Sandåker
      Deltager
        • Neutron star

Gratulerer med nytt teleskop, Kim! Smile

Mvh,
        Bjørn

outlook
        Deltager
          • Super Nova

Ja, tillykke med den. Af og til fanger man fly og andre objekter i feltet og man bliver lige overrasket hver gang.

Jeg kan anbefale nogle bedre okularer end det medfølgende. Fx et Skywatcher 9 mm ultrawidefield.

Og så lige denne her:

En afskærmning som værn mod Solens intensive varme og lys. Virkelig uundværlig i længden. Tilbehøret kommer fra AE.

Hvordan fungerer det der med DHL i øvrigt?

outlook2009-06-27 15:18:36

Hilsen Leif,
          “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

k_holst
          Deltager
            • Nova

Jeg har en shippingadresse i Florida og betaler med PayPal, så den Amerikanske butik tror de handler med en fra USA.

Fra shippingadressen bliver varerne pakket om og sendt til min DK-adresse.

Det er noget frygteligt bøvl hvis man får brug for garantien, men PST `en er købt for at blive skilt ad og så ryger garantien jo alligevel.

Firmaet jeg bruger til shipping er http://www.myus.com

outlook
            Deltager
              • Super Nova

Tak for det. Hehe, vi er en del der pønser på at adskille PST’en for at få en genvej til gode nærbilleder af Solen.

Jeg har dog ikke planer om at adskille den du ser på fotoet. Den er nemlig et godt grab’n go teleskop til lige at se hvad der sker på Solen uden at slæbe den “store” frem.

Men jeg har en til som skal den vej. Venter bare på at en egnet kikkert til formålet kommer med posten.

Det bliver sjov at se alle de fotos som pludselig kommer væltende. Jo, Solen er blevet “hot”.

Hilsen Leif,
              “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

rigo
              Deltager
                • Super Nova

Tillykke med den kim

mikael_joe
                Deltager
                  • Super Nova

Hvor meget endte du med af skulle slippe af med alt i alt? Pønser selv lidt på at kannibalisere sådan en PST om til en ordentlig performer.

jacobb
                    • Nova

Ja det kunne være sjovt at høre prisen.

Mikael, er din Lunt gået i dvale? Synes det er længe siden vi har set nogen billeder.

Mvh

Jacob

mikael_joe
                    Deltager
                      • Super Nova

Jacobb wrote: Ja det kunne være sjovt at høre prisen.

Mikael, er din Lunt gået i dvale? Synes det er længe siden vi har set nogen billeder.

Mvh

Jacob

Ikke lunt’en men bærbaren. Fik lige ringet til reperations stedet idag. CPU, bundkort og noget trejde var fuldstændigt dødt og ville koste 5.500kr at for fixet. Så jeg afslog reperationen og har lige bestilt en ny bærbar.

k_holst
                      Deltager
                        • Nova

Prisen landede på 3540,- incl. told, moms og fragt.

Fragten blev lidt biligere af at der var 2 PST `er med.

mikael_joe
                        Deltager
                          • Super Nova

Det er sgu da fandes billigt.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
                        • Emnet 'First light PST' er lukket for nye svar.