› Fora › ASTRO-FORUM › OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI › First light PST
- Dette emne har 10 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 8 måneder siden af mikael_joe. This post has been viewed 235 times
-
ForfatterIndlæg
-
26. juni 2009 kl. 12:41 #18068
k_holstDeltager- Nova
Igår eftermiddags kom DHL med min nye PST fra USA Men da var det jo Finns fødselsdag så der kunne ikke forventes noget solskin
Nu var jeg heldig lige at få et par glimt af solen mellem skyer, men ikke tid nok til at få leget ret meget med fokus og tuning. En enkelt protuberans i sydvest.Men sørme om der ikke lige kom et passagerfly midt igennem solskiven! WAUU det så godt ud, med udstødning og det heleHåber der bliver lidt mere stabilt hul i skyerne i løbet af weekenden.26. juni 2009 kl. 15:29 #18070
Bjørn SandåkerDeltager- Neutron star
Gratulerer med nytt teleskop, Kim!
Mvh,
Bjørn27. juni 2009 kl. 15:17 #18080
outlookDeltager- Super Nova
Ja, tillykke med den. Af og til fanger man fly og andre objekter i feltet og man bliver lige overrasket hver gang.
Jeg kan anbefale nogle bedre okularer end det medfølgende. Fx et Skywatcher 9 mm ultrawidefield.Og så lige denne her:En afskærmning som værn mod Solens intensive varme og lys. Virkelig uundværlig i længden. Tilbehøret kommer fra AE.Hvordan fungerer det der med DHL i øvrigt?outlook 2009-06-27 15:18:36
Hilsen Leif,
“When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting27. juni 2009 kl. 15:53 #18083
k_holstDeltager- Nova
Jeg har en shippingadresse i Florida og betaler med PayPal, så den Amerikanske butik tror de handler med en fra USA.
Fra shippingadressen bliver varerne pakket om og sendt til min DK-adresse.Det er noget frygteligt bøvl hvis man får brug for garantien, men PST `en er købt for at blive skilt ad og så ryger garantien jo alligevel.Firmaet jeg bruger til shipping er http://www.myus.com27. juni 2009 kl. 19:46 #18088
outlookDeltager- Super Nova
Tak for det. Hehe, vi er en del der pønser på at adskille PST’en for at få en genvej til gode nærbilleder af Solen.
Jeg har dog ikke planer om at adskille den du ser på fotoet. Den er nemlig et godt grab’n go teleskop til lige at se hvad der sker på Solen uden at slæbe den “store” frem.Men jeg har en til som skal den vej. Venter bare på at en egnet kikkert til formålet kommer med posten.Det bliver sjov at se alle de fotos som pludselig kommer væltende. Jo, Solen er blevet “hot”.
Hilsen Leif,
“When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting28. juni 2009 kl. 22:23 #18106
rigoDeltager- Super Nova
Tillykke med den kim
1. juli 2009 kl. 12:44 #18171
mikael_joeDeltager- Super Nova
Hvor meget endte du med af skulle slippe af med alt i alt? Pønser selv lidt på at kannibalisere sådan en PST om til en ordentlig performer.
1. juli 2009 kl. 12:46 #18173
jacobb- Nova
Ja det kunne være sjovt at høre prisen.
Mikael, er din Lunt gået i dvale? Synes det er længe siden vi har set nogen billeder.
Mvh
Jacob
1. juli 2009 kl. 12:49 #18174
Jacobb wrote: Ja det kunne være sjovt at høre prisen.
Mikael, er din Lunt gået i dvale? Synes det er længe siden vi har set nogen billeder.
Mvh
Jacob
Ikke lunt’en men bærbaren. Fik lige ringet til reperations stedet idag. CPU, bundkort og noget trejde var fuldstændigt dødt og ville koste 5.500kr at for fixet. Så jeg afslog reperationen og har lige bestilt en ny bærbar.
1. juli 2009 kl. 13:21 #18175
k_holstDeltager- Nova
Prisen landede på 3540,- incl. told, moms og fragt.
Fragten blev lidt biligere af at der var 2 PST `er med.1. juli 2009 kl. 15:48 #18177
Det er sgu da fandes billigt.
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'First light PST' er lukket for nye svar.