First light med udfordringer

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER First light med udfordringer

• Dette emne har 7 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 3 måneder siden af tommyf. This post has been viewed 330 times
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter

k_holst
    Deltager
      • Nova

Efter jeg har købt Meade DSI III Pro af Peder “Petrus”, har det været meget småt med mulighederne for at få det prøvet afAngry Men nu når Peder efterspørger billeder i en anden tråd får i lige et billede fra first light, der ikke lige kørte efter bogenOuch

Billedet er taget gennem WO Megrez 110 på LXD 75, guidet med Qcam 5 gennem WO 66 SD og guidemaster.

17*3 min L, 10*3 min R, 7*3 min B. Grøn er noget R og B der er stacket sammen.

De første Darks jeg tog med Meade Envisage spolere billedet mere end det hjælperDead Envisage laver automatisk en “master dark”, jeg har ikke kunnet få den til at lave ubehandlede darks som jeg selv kan styre!

I går har jeg så taget 5 nye darks i køleskabetBig%20smile med Maxim -der matcher temp. på light-frames rimeligt godt.

Her er så den bedste M33 jeg kan få ud af det! Fokus er ikke god og farvesammensætningen er dybt underlig fordi jeg ikke har noget grøn!

k_holst2008-11-12 11:42:09

petrus
        • Main Sequence

Hey god spiral ,det med at mangle en farve kender jeg godtConfused pæne runde stjernerSmileer det en hel frame.petrus2008-11-12 12:13:26

k_holst
        Deltager
          • Nova

Hej Peder.

Der er link til fuld opløsning under billedet.

petrus
            • Main Sequence

tak det første man bliver blind på er Clown

mstauning
            Deltager
              • Black Hole

Ikke ringe kim, du kan jo lave en falsk grøn ved at blande R og B. Du kan ikke gøre det ved at stakke dem sammen!

Du kan læse noget om det her:

Sidder og leger lidt med dit JPEG, og der er jo utroligt meget med i det billede. Godt gået.

MStauning2008-11-12 14:22:29

k_holst
              Deltager
                • Nova
                Tak for det MS.

Jeg var godt klar over at man kan lave en syntetisk grøn -Kan bare ikke finde ud af detEmbarrassed Astronomy tools i PS skulle kunne gøre det, men jeg synes ikke det virker.

Hvis vejret fortsætter er det muligt jeg prøver en gang mere.

Selvom jeg havde lidt problemer synes jeg da billedet giver mod på at prøve igenWink

Mine foreløbige planer til forbedringer:

¤ Nebulosity skal prøves som capture-software -Den laver “amp off” med DSI og jeg kan selv få lov at styre Darkframes.

¤ Bahtinov fokus maske skal prøves -Jeg har aldrig været god til at fokusere! (Læs: Fjolset har ikke tålmodighedEmbarrassed)

mstauning
                Deltager
                  • Black Hole

Og du skal nok prøve en DDP på dit færdige 16bit, der er meget mere i det ud fra dit JPEG.

tommyf
                  Deltager
                    • Neutron star

Ja da, fint arbejde, især med ‘kun’ 110mm åbning, der er da også farver på stjernerne og det hele. OG fed guide btw.
                    Tror ski du har gjort et godt køb med det kamera.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
                  • Emnet 'First light med udfordringer' er lukket for nye svar.