› Fora › ASTRO-FORUM › ASTROFOTOS OG -TEGNINGER › First light med pier !
- Dette emne har 29 svar og 11 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 4 måneder siden af Bjørn Sandåker. This post has been viewed 307 times
-
ForfatterIndlæg
-
13. oktober 2009 kl. 18:30 #24276
Bjørn SandåkerDeltager- Neutron star
Som jeg nevnte i en annen tråd så burde du kikke nærmere på Astronomy Tools, Arne Martin. Det er noe av det første jeg kommer til å prøve i hvertfall.
Mvh,
Bjørn13. oktober 2009 kl. 19:37 #24287
steffan- Giant
Hej Arne,
Tillykke med indvielsen. Det er rigtig lækkert at have en fast pier.Jeg håber snart vejret tillader mig at komme ud!!!Mvh Steffan13. oktober 2009 kl. 23:26 #24314
michael.bertelsenDeltager- Nova
Hej Arne.
Tillykke med din pier og dine fine billeder – fint for uguidet– selv er jeg snart færdig med min faste montering herhjemme på terrassen hvor himlen er bedst…..den bliver også go´
MvhMichael14. oktober 2009 kl. 16:36 #24349
Anonym- Nova
Hei Michael !
Mange takk skal du ha !Skal bli spennende å se hva du har ordnet deg også !Og ikke minst hvordan bildene blir20. oktober 2009 kl. 20:39 #24905
Anonym- Nova
Hei igjen alle !
Da har jeg anskaffet Astro Tools for Photoshop og gitt M 31 en omgang i programmet !Bildet er samme som i begynnelsen av tråden !Den ble bedre, men der skal flere øvelser og frames til !Men jeg er jo på oppadgående kurve håper jeg !20. oktober 2009 kl. 20:54 #24906
tommyfDeltager- Neutron star
Ikke dårligt, der er blevet mere mere frem….
20. oktober 2009 kl. 22:46 #24912
Det var forskjell!
Hvordan liker du programmet Astronomy Tools?Mvh,
Bjørn21. oktober 2009 kl. 10:54 #24925
Anonym- Nova
Hei Bjørn !
Det ble forskjell ja !Denne pluggin’en til fotoshop ser ut til å gjøre mange forbedringer.Nå var jeg ikke noen ekspert på fotoshop fra før av, så den skal utforskes litt mer.Det meste er automatisert, noe som er bra for oss noviserog blir det ikke bra har man jo “reset” knappen, så det er bare å prøve og finne ut av ting !
Kan absolutt anbefales !21. oktober 2009 kl. 20:31 #24958
Høres bra ut. Jeg regnet med at ting ble lettere med Astronomy Tools, da omtalen jo fortalte om mange funksjoner som var automatisert. Det at nybegynnere også kan bruke den er jo et ekstra pluss. Ganske rimelig er den også. Her er det jo Photoshop selv som koster mest! Men jeg har en gammel Photoshop Elements liggende som jeg kanskje kan bruke … eller i hvertfall kan den brukes som oppgradering til en nyere versjon.
Mvh,
Bjørn21. oktober 2009 kl. 21:34 #24966
hoestDeltager- Nova
Hej Bjørn
Astro tools kan bruges til alle Photoshop modeller osse de gamle man bestiller bare til den udgave man har21. oktober 2009 kl. 21:43 #24968
Hei Henning,
Photoshop har jeg dessverre ikke hatt råd til å kjøpe noen gang. Den har alltid ligget i en prisklasse som jeg ikke har sett som forsvarlig innkjøp i forhold til min privatøkonomi. Men jeg tok meg råd til Photoshop Elements (PE) ver. 3, da den var ny. Ble ikke fornøyd med den (den kræsjet etter tre min. da den skannet disken min for bilder) og sluttet å bruke den da jeg gikk over fra Windows til Linux, men den kan kanskje brukes til Astronomy Tools-pakken. Da får jeg enten installere PE under Wine eller i en virutell maskin på desktopen.
Bjørn T. Jønsson 2009-10-21 21:44:26 Mvh,
Bjørn21. oktober 2009 kl. 21:48 #24970
hoestDeltager- Nova
Hej Bjørn
Det har jeg osse prøvet ,men fandt så ud af at bruge andre programmer til at “opbevare” billederne i og kun bruge Photoshop til billedredigering21. oktober 2009 kl. 22:00 #24972
Elements ga opp ånden og ble stående å stange i en transistorvegg et sted, etter bare 70000 bilder. Da var det omtrent 130000 bilder igjen å analysere. Jeg skulle kanskje ha bedt den om å kun se i min fotomappe, og ikke skanne hele disken for bllder?
Programmer har en egen evne til å kræsje når de slipper meg til, men jeg syntes 3 minutter var litt vel tidlig.
Ja, Photoshop er vel i sin egen klasse for bilderedigering. Men den krever sin mann. For oss som hverken har råd til Photoshop eller kunnskaper om bilderedigering i Photoshop, er kanskje Elements-utgaven et bedre valg. Elements er på en måte “Photoshop for Dummies”. Astronomy Tools har kun én plugin som bare virker i storebroren Photoshop og ikke i Elements. Ellers virker de alle i Elements også.
Bjørn T. Jønsson 2009-10-21 22:03:55 Mvh,
Bjørn21. oktober 2009 kl. 22:08 #24974
hoestDeltager- Nova
Den jeg har er Elements nr5.0 og Astro tools fås ti 1-2-3-4-5-6-7 +proudgaverne
21. oktober 2009 kl. 22:11 #24975
Ok, takk for opplysningen. Kanskje Astronomy Tools kommer med støtte for Elements 8 snart også? Hvis jeg skal begynne å bruke Elements lurer jeg på om jeg først skal oppgradere fra ver 3 til 8.
Mvh,
Bjørn -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'First light med pier !' er lukket for nye svar.