First light med pier !

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER First light med pier !

• Dette emne har 29 svar og 11 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 4 måneder siden af Bjørn Sandåker. This post has been viewed 307 times
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 30 i alt)
  • Forfatter

Bjørn Sandåker
    Deltager
      • Neutron star

Som jeg nevnte i en annen tråd så burde du kikke nærmere på Astronomy Tools, Arne Martin. Det er noe av det første jeg kommer til å prøve i hvertfall.

Mvh,
      Bjørn

steffan
        • Giant

Hej Arne,

Tillykke med indvielsen. Det er rigtig lækkert at have en fast pier.

Jeg håber snart vejret tillader mig at komme ud!!!

Mvh Steffan

michael.bertelsen
        Deltager
          • Nova

Hej Arne.

Tillykke med din pier og dine fine billeder – fint for uguidetThumbs%20Up – selv er jeg snart færdig med min faste montering herhjemme på terrassen hvor himlen er bedst…..den bliver også go´Wink

Mvh

Michael

Anonym
            • Nova

Hei Michael !

Mange takk skal du ha !

Skal bli spennende å se hva du har ordnet deg også !

Og ikke minst hvordan bildene blir Smile

Anonym
              • Nova

Hei igjen alle !

Da har jeg anskaffet Astro Tools for Photoshop og gitt M 31 en omgang i programmet !

Bildet er samme som i begynnelsen av tråden !

Andromeda%20Galaxy%20!

Den ble bedre, men der skal flere øvelser og frames til !

Men jeg er jo på oppadgående kurve håper jeg ! Embarrassed

tommyf
              Deltager
                • Neutron star

Ikke dårligt, der er blevet mere mere frem….

Bjørn Sandåker
                Deltager
                  • Neutron star

Det var forskjell! Thumbs%20Up
                  Hvordan liker du programmet Astronomy Tools?

Mvh,
                  Bjørn

Anonym
                    • Nova

Hei Bjørn !

Det ble forskjell ja !

Denne pluggin’en til fotoshop ser ut til å gjøre mange forbedringer.

Nå var jeg ikke noen ekspert på fotoshop fra før av, så den skal utforskes litt mer.

Det meste er automatisert, noe som er bra for oss noviser Wink og blir det ikke bra har man jo “reset” knappen, så det er bare å prøve og finne ut av ting !

Kan absolutt anbefales !

Bjørn Sandåker
                    Deltager
                      • Neutron star

Høres bra ut. Jeg regnet med at ting ble lettere med Astronomy Tools, da omtalen jo fortalte om mange funksjoner som var automatisert. Det at nybegynnere også kan bruke den er jo et ekstra pluss. Ganske rimelig er den også. Her er det jo Photoshop selv som koster mest! Men jeg har en gammel Photoshop Elements liggende som jeg kanskje kan bruke … eller i hvertfall kan den brukes som oppgradering til en nyere versjon.

Mvh,
                      Bjørn

hoest
                      Deltager
                        • Nova

Hej Bjørn
                        Astro tools kan bruges til alle Photoshop modeller osse de gamle man bestiller bare til den udgave man har

Bjørn Sandåker
                        Deltager
                          • Neutron star

Hei Henning,

Photoshop har jeg dessverre ikke hatt råd til å kjøpe noen gang. Den har alltid ligget i en prisklasse som jeg ikke har sett som forsvarlig innkjøp i forhold til min privatøkonomi. Men jeg tok meg råd til Photoshop Elements (PE) ver. 3, da den var ny. Ble ikke fornøyd med den (den kræsjet etter tre min. da den skannet disken min for bilder) og sluttet å bruke den da jeg gikk over fra Windows til Linux, men den kan kanskje brukes til Astronomy Tools-pakken. Da får jeg enten installere PE under Wine eller i en virutell maskin på desktopen.

Bjørn T. Jønsson2009-10-21 21:44:26

Mvh,
                          Bjørn

hoest
                          Deltager
                            • Nova

Hej Bjørn
                            Det har jeg osse prøvet ,men fandt så ud af at bruge andre programmer til at “opbevare” billederne i og kun bruge Photoshop til billedredigering

Bjørn Sandåker
                            Deltager
                              • Neutron star

Elements ga opp ånden og ble stående å stange i en transistorvegg et sted, etter bare 70000 bilder. Da var det omtrent 130000 bilder igjen å analysere. Jeg skulle kanskje ha bedt den om å kun se i min fotomappe, og ikke skanne hele disken for bllder? LOL Programmer har en egen evne til å kræsje når de slipper meg til, men jeg syntes 3 minutter var litt vel tidlig.

Ja, Photoshop er vel i sin egen klasse for bilderedigering. Men den krever sin mann. For oss som hverken har råd til Photoshop eller kunnskaper om bilderedigering i Photoshop, er kanskje Elements-utgaven et bedre valg. Elements er på en måte “Photoshop for Dummies”. Astronomy Tools har kun én plugin som bare virker i storebroren Photoshop og ikke i Elements. Ellers virker de alle i Elements også.

Bjørn T. Jønsson2009-10-21 22:03:55

Mvh,
                              Bjørn

hoest
                              Deltager
                                • Nova

Den jeg har er Elements nr5.0 og Astro tools fås ti 1-2-3-4-5-6-7 +proudgaverne

Bjørn Sandåker
                                Deltager
                                  • Neutron star

Ok, takk for opplysningen. Kanskje Astronomy Tools kommer med støtte for Elements 8 snart også? Hvis jeg skal begynne å bruke Elements lurer jeg på om jeg først skal oppgradere fra ver 3 til 8.

Mvh,
                                  Bjørn

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 30 i alt)
                                • Emnet 'First light med pier !' er lukket for nye svar.