First light Clestron C8

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER First light Clestron C8

• Dette emne har 3 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år siden af henrik. This post has been viewed 192 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

morten.brix
    Deltager
      • Super Giant

Hej Alle

Inat fik jeg testet min nye C8’er. Der var lidt vansklighedder, da søge skop ikke var stillet ind og skyerne kom og gik meget hurtigt. Min polar alligment var til at starte med helt hen i skoven. Endelig klarede det op jeg fik lavet en ok polar alligment. Det blev faktisk til noget visual observation på M13 og hvilket syn!!!!!!! Meget meget fine detaljer, herefter gik vi( Finn Overgaard Hansen og jeg ) hen på saturn. Den stod bare lige i skabet ved 135x.

Jeg fand kameraet frem fandt NGC 2392 ( Eskimo tågen ). Det blev desvære kun til 9 X 60 sek. i lum inden skyerne satte en stopper for morskaben.

Der blev dog et billede ud af det.Smile

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Clap Super og tilykke med dyret… lidt med fokus, men ellers flot et skud.

mstauning
        Deltager
          • Black Hole

En god first light.

Vil da lige sige at Søren og jeg, stod og kikkede på M13 i hans 10″ Søndag morgen. Og med et 6mm okular i, stod den virkelig flot. Selv jeg kunne se noget, og vi så opløste stjerner i center af den – Og en masse af de små rækker der udgår fra den.

henrik
          Deltager
            • Nova

Hej Morten

Flot billede!

Fokus er da pæn nok at dømme efter de små svage stjerner

Det er også en svær en

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'First light Clestron C8' er lukket for nye svar.