First light

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER First light

• Dette emne har 15 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 10 måneder siden af landbo. This post has been viewed 292 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Forfatter

xplode
    Deltager
      • Nova

Her er ett av nattens prøvebilder med mitt nyinnkjøpte Samyang 14mm f/2.8

6sek @ ISO1600 @ f/2.8 tatt med Canon 6Da.

Bildet viser utsikten fra observatoriet mitt i retning sør.

Litt dumt av meg å ikke ta noen kortere eksponeringer for å få med månen i bildet uten att den er overeksponert.

Jeg er veldig imponert over kvaliteten på dette objektivet og hvor bra bildene blir selv ved f/2.8

Torben Taustrup
      Admin
        • Neutron star

Thumbs%20Up
        Meget specielt billede – man forledes til at tro, at det er taget om dagen. Det ser ud til at være en
        god optik.

mvh
        Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

jens.jacobsen
        Deltager
          • Neutron star

Hej Ole.

Et super flot billede.

Og et godt, praktisk eksempel på at himlen også er blå om natten.

mvh
          Jens

landbo
          Deltager
            • Nova

Du Ole, hvilket billede ???

Ikke engang en stjerneløs nat er der og se. Landbo2015-05-02 11:32:05

Tommy Linnerud
            Deltager
              • Giant

Tøysekoppen Ole. De der er Solen i januar og stjernene har han sikkert tegnet på…

xplode
              Deltager
                • Nova

Merkelig hvor lite snø det var i Januar Tommy

landbo
                Deltager
                  • Nova

Landbo wrote: Du Ole, hvilket billede ???

Ikke engang en stjerneløs nat er der og se.

Det er vist kejserens nye klæder du der har fået !
                  Landbo2015-05-03 09:13:03

Frank Larsen
                  Moderator
                    • Super Nova

Hej Ole, Flot billede.

Leif: hmm, vi andre kan nu godt se billedet.

landbo
                    Deltager
                      • Nova

FrankLarsen wrote:

Leif: hmm, vi andre kan nu godt se billedet.

Ja, så forstår du måske også jeg undres. Ellers kigger du bare på skærmdumpet for og blive overbevist.

Bruger i øvrigt Chrome hvis nogen ………….

xplode
                      Deltager
                        • Nova

landbo
                        Deltager
                          • Nova

Xplode wrote: Får du sett bildet her her http://cdn.astrobin.com/images/thumbs/e42fbc148f2ca66963e8e61f71d78447.1824x0_q100_watermark.jpg

Ja, billedet er fint på Astrobin, men er væk på siden her. Min internet explore virker ikke på denne computer efter at kælekatten lavede en flot catwork hen over tasteturet. Vil i aften prøve med/på en anden computer hvor der er både installeret IE og Chrome.

Man kunne også råbe Torben i kor. Måske der er en kendt forklaring.

Oh glemte helt og skrive, at dit nye objektiv tegner rigtig flot. Landbo2015-05-03 17:10:14

landbo
                          Deltager
                            • Nova

Nå, på den anden computer er billedet flot tilstede i både IE og Chrome. Men på denne computer, som jeg bruger når jeg er på internettet, mangler billedet stadig. Det syntes ikke og have noget med skærmopløsning, eller hvor mange ganges forstørrelse Google Chrome er sat til at vise. Begge Chrome har samme versionsnummer såååå………………. Har kigget på de andre indlæg med billeder og der syntes intet og mangle.

Er et stort åbent spørgsmålstegn over hvad der sker. Men livet er nu for kort til og undres over en dum computer.

Torben Taustrup
                            Admin
                              • Neutron star

Landbo wrote:

Får du sett bildet her her http://cdn.astrobin.com/images/thumbs/e42fbc148f2ca66963e8e61f71d78447.1824x0_q100_watermark.jpg

Ja, billedet er fint på Astrobin, men er væk på siden her. Min internet explore virker ikke på denne computer efter at kælekatten lavede en flot catwork hen over tasteturet. Vil i aften prøve med/på en anden computer hvor der er både installeret IE og Chrome.

Oh glemte helt og skrive, at dit nye objektiv tegner rigtig flot.

Jeg kan ikke hjælpe Landbo, for jeg har ikke forstand på katte – ud over at jeg ved, at den er
                              sin egen, og at den godt kan lide mælk og fisk Wink

mvh
                              Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

troels
                                • Planet

Har du kotrolleret, om musen har fået et bid?

landbo
                                Deltager
                                  • Nova

Torben Taustrup wrote:

Får du sett bildet her her http://cdn.astrobin.com/images/thumbs/e42fbc148f2ca66963e8e61f71d78447.1824x0_q100_watermark.jpg

Oh glemte helt og skrive, at dit nye objektiv tegner rigtig flot.

Jeg kan ikke hjælpe Landbo, for jeg har ikke forstand på katte – ud over at jeg ved, at den ersin egen, og at den godt kan lide mælk og fisk WinkmvhTorben

Ja, det er underligt.

Det med kattens foretrukne er mere fløde, fisk og masser af gnavere, store som små. Kopattemælk kan en kats mave faktisk ikke holde til ret længe.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
                                • Emnet 'First light' er lukket for nye svar.