First light

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER First light

• Dette emne har 7 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 6 måneder siden af clauskaf. This post has been viewed 52 times
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter

jakob1234
    Deltager
      • Nova

Hej alle!

Her følger first light med mit nye d5500. (astro moddet) Man kan vist roligt sige at det spillerBig%20smile

Jeg har taget 3*5 min af m33 og der er hverken brugt flats eller noget andet. Det har jeg ikke lige haft tid til, og der er jo også det der arbejde som skal passes i dagtiden….

Men, det er strukket minimalt i DSS og en “MY” levels i PS. intet andet.

Jeg mangler stadigt at finde ud af hvordan man bruger et billede som custom whitebalance, men resultatet er stadigt over al forventning.

Døm selvTongue

jakob12342016-08-11 00:55:51

henrik.schneider
      Deltager
        • Nova

Ja, det er da ikke helt dårligt – det ser faktisk ganske godt ud.
        På Canon er det sådan at Whitebalance ingen indflydelse har på RAW billeder, hvorimod den påvirker alle de andre formater som der kan leveres billeder i.
        Mon ikke det er det samme for Nikon?

Tillykke med FL

jesper
        Deltager
          • Neutron star

Superflot first light. Det kamera skal du nok blive glad for. Jeg vil varmt anbefale at du kalibrerer med flats mm for at komme gradienterne til livs. Jeg har lige prøvet at give dit billede en tur gennem Gradient Xterminator, håber det er ok.

Frank Larsen
          Moderator
            • Super Nova

Pænt godt ! Tillykke, alt godt kommer til den der venter passer jo i dit tilfælde ☺FrankLarsen2016-08-11 09:04:05

erikgu
            Deltager
              • Nova

Kjempeflott resultat, gratulere med nytt kamera.

Erik G

Erik G

jakob1234
              Deltager
                • Nova

Mange tak alle sammen, det ser ud til at det bliver et godt bekendtskab Wink

Jesper: Det er bare helt ok – og jo, selvfølgeligt skal jeg have taget flats, darks og bias fremover, men klokken var 1:00 i nat, og jeg møder kl. 7:00 Confused

Så jeg fik ikke lige taget mig sammen til at tage demWink Jeg glæder mig egentlig bare til at komme ud under himlen nogle flere klare nætter uden at skulle tidligt op næste dag.

jakob1234
                Deltager
                  • Nova

Jeg har taget nogle gode darks og bias – og nogle (skod) flats – men, jeg har rodet lidt videre med det oprindelige first light.

Hvor disse er ilagt.

Husk det er kun 3 billeder af 5min hver.

Det tegner bedre og bedre – nu skal jeg bare have samlet masser af tid med det nye kamera, og taget nogle bedre flats.

clauskaf
                  Deltager
                    • Nova

Det ser ret godt ud

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
                  • Emnet 'First light' er lukket for nye svar.