FireCapture

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR FireCapture

• Dette emne har 9 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 10 år, 6 måneder siden af morten. This post has been viewed 45 timesbrix. This post has been viewed 45 times
Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter

morten.brix
    Deltager
      • Super Giant

Hej

Jeg har jo købt et Qhy5L II i farve.

Hvilket program er at foretrække FireCapture el. EZPlanetary.

Jeg kan ikke helt gennemskue hvilket program, der er bedst.

Og er der nogen, som bruger sådan et kamera til guidning???

Min plan med kameraet er primært til guidning istedet for mit AL5ccd mono.

Jeg vil selvfølgelig også bruge det til planeter samt noget ultra wide med en gammel optik.

Anonym
        • Super Nova

Hej Morten.

Begge programmer er gode, men jeg synes måske alligevel, at især den sidste nye EZ-Planetary 3.57 passer bedst til mig. Jeg kan f.eks. godt lide den automatiske farvebalance, og muligheden for at trække darkframes fra i selve optagelsen.

http://qhyccd.com/en/top/download/

Samtidig synes jeg, at det er et super kamera til guidning, og det kører perfekt også ved guidning i de korte brændvidder. Mærkværdigvis finder jeg, at en lidt ældre version af PHD – 1.13.5 kører bedst!

Mvh.

morten.brix
        Deltager
          • Super Giant

Tak Johannes.

Det var hurtigt svar.

Har du ikke også brugt det til Deepsky og har du link til disse billeder ???

Anonym
            • Super Nova

Jo Morten det har jeg da – en ting vi iøvrigt vil gøre lidt mere ud af i

vores kommende fotosæson i AAF – hvor vi starter op nu på torsdag den 22.8.!

Her er et par eksempler:

Mvh.

Anonym
              • Super Nova

Morten – jeg er også lige igang med at teste lidt på en betaversion af

programmet SharpCapture vers. 2.

Det kunne godt gå hen og blive en vinder, når den endelige version frigives snart!

Mvh.

morten.brix
              Deltager
                • Super Giant

Det er jo vildt gode billeder,

Når man tænker på kameraet.

Spændende med det nye program.

Kan man i noget program selv bestemme frame raten. Det er nemlig noget jeg savner. ??

Anonym
                  • Super Nova

Morten – det kan du stort set i dem alle. Er jo også afhængig af formatet. Du kan i hvertfald bestemme hurtig eller langsom download og så er resten afhængig af din computer.

Mvh.

morten.brix
                  Deltager
                    • Super Giant

Ja, det er rigtigt med fps og opløsning. Jeg tænkte bare at man kunne stille fps til et givet antal, efter hvad seeing tillader og softwaren så bestemte opløsningen. Det kunne da være smart.

Jeg kan huske fra “gamle dage” da jeg brugte ToUcam II Pro, der kunne jeg bestemme fps i 3Kccd 5, 10 eller 15. Men OK det er jo bare en anden måde at betjene kameraet på.

Når nu jeg kikker på dine deepsky taget med Qhy5L II så syntes jeg egentligt det er ret vildt. Det er jo bedre end et CCD kamera til 6000,- + kunne klare for bare 6 år siden !!!!

Anonym
                      • Super Nova

Jo Morten.

Det kan jeg godt se, men hvis nu forholdene ændrer mens du optager, vil den så køre over i en anden opløsning ?

Lige en mere:

Mvh.

morten.brix
                      Deltager
                        • Super Giant

Det er en fin krabbe den der.

Jeg vil nu prøve mig lidt frem med kameraet. Der skal jo nok komme billeder ud af det.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
                      • Emnet 'FireCapture' er lukket for nye svar.