Filminstruktøren Carlos S. Alvarez har kontaktet Kosmosklubben for at høre, om vi vil videreformidle nedenstående “efterlysning.” Det vil vi naturligvis gerne. Som han skriver i teksten, vil han sætte pris på, at barnet ved første møde ikke ved, at der er tale om en form for casting. Læs hans brev her:
I forbindelse med et dokumentarisk/fotografisk projekt om rumforskning, leder jeg efter et barn (pige eller dreng) mellem 8 og 11 år, som er helt unik og vild med astronomi, rumforskning eller naturvidenskab. En der måske drømmer om at blive astronaut eller bare er fascineret af rummet, planeterne, stjerner, eller sci-fi literatur, film – og er aktiv. En der har måske et unik evne, der adskiller hende/ham fra de andre?
I første omgang handler det om at finde “den rigtige” dreng/pige (en form for casting) og få en snak med deres forældre og høre om barnet. Bagefter (hvis der er interesse), vil der være en uformel snak med barnet og så ser vi, hvordan det udvikler sig.
Den person, der får denne mail, må ikke fortælle om projektet til barnet, men bare at der er en, der vil snakke med dem om bl.a. rumforskning eller astronomi. That´s it. På den måde undgår vi at skabe forventninger til dem, der skal castes og samtidig beholder vi den naturlige tilgang, inden jeg snakker med dem. Det handler om at finde den naturlige kemi/empati mellem barnet (karakter) og mig (instruktør).
Med venlig hilsen
Carlos
Du kan kontakte Carlos på:
carlalvarez@gmail.com
Mobil 27496837
dk.linkedin.com/pub/carlos-s-alvarez/16/611/223