Filadministration

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG Filadministration

• Dette emne har 4 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 6 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 140 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

ovec
    Deltager
      • Giant

Hej

Jeg bliver jævnligt irriteret på filadministratioinen på disse sider..

Min – og formentlig andres – tilladte filplads er 5 Mb. Ikke meget, men dog nok til at man kunne oploade et par pæne billeder.

Det kan man bare ikke.

For det første er der et max på 300 kb for at et billede kan oploades.

Når det bliver uploaded, så bliver det samtidig reduceret så det kommer ned på omkring 79 kb.

Der er jo ikke meget kvalitet tilbage.

Det irriterer mig, at man sætter en filkvote, som folk ikke reelt kan få lov til at administrere selv.

Mit bæger flød så over i dag da jeg ville uploade et billede, passende reduceret til 260 kb. Efter et stykke tid kom der en fejlmeddelelse om at filformatet var forkert. Men filformatet var sgu jpg, godt nok.

Øv.

Sure, sommerhilsener

Ove

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Nogle gange når jeg saver i jpg i Elements vil Maxim ikke læse formatet og giver en error, så loader/saver jeg i ACDC og vupti Maxim spiser det, måske samme driller i dit tilfælde..

mstauning
        Deltager
          • Black Hole

Ove prøv igen, du burde kunne oploade større filer nu….

ovec
          Deltager
            • Giant

Tak Michael

Nu er grænsen på upload flyttet til 5 Mb. Det hjalp.

Det endelige billede fylder meget mindre end det man loader op. Omkring en faktor 10. Jeg kan godt se ideen i, at man ikke skal ha alt for store billeder liggende – det tager jo tid at vise – men jeg er alligevel nysgerrig efter at vide noget om, hvilken algoritme, der ligger bag ved reduktionen siden man ikke lader brugerne selv bestemme størrelsen af det færdige billede.

Med venlig hilsen

Ove

mstauning
            Deltager
              • Black Hole

Jeg kikker lidt på hvad der ligger bagved det, kan nemlig ikke lige finde noget der kan vælges.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'Filadministration' er lukket for nye svar.