Ferie med astro gear…

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Ferie med astro gear…

• Dette emne har 13 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 1 måned siden af soeren. This post has been viewed 246 timesvod. This post has been viewed 246 times
Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter

rigo
    Deltager
      • Super Nova
      hey

Vi har tænk på at køre selv syd på her til sommer, for at prøve noget nyt og så regner jeg med køb af ny bil inde længe, der er mere familievenlige end det jeg har haft. Og så ikke mindst at kunne tag astro gear med, til sådan nogen fede fotoaftner Star, kunne være skide sjovt.

Men hvor ville i køre til ? nogen gode råd ?

Jeg forstiller mig sådan noget camping noget, med telt / hytter man lejer (måske leje en camplet, men måske lidt for træls at køre med så langt?) og så nok max 1800-2000km down under…

mejer
      Deltager
        • Super Nova

Helt klart Canazei i Italien. Det fedeste bjerglandskab og høj himmel. Der er ca. 1600 km. ned.

Mejer

rigo
        Deltager
          • Super Nova

Mejer, er det ikke mere skisport sted ?

Lars Malmgren
          Deltager
            • Super Nova

Jeg ville tage til La Palma, Canaria, men det kræver en tur med en flyver.
            Ellers de franske alper.

Måske Slovakiet i bjergene mod Polen eller Ungarn, men det ville jeg ikke turde alene…
            Men jeg tror det er billigt.

Mit indtryk er, at Italien er hårdt ramt af lysforurening, men det er maange år siden jeg har været det. Bjergene er måske ikke slemme… ?

mortenb
            Deltager
              • Super Giant

Du kunne jo søge på “land” og “observatorier” og så se hvad der kom frem, f.eks:

Hvis du bliver hængende på det sidste link, så kommer der faktisk en fin tak opstilling, sat ved siden af hovedkuplen ! …………. Det ER måske din opstilling .. fra sidste sommer ???

Og så finde en “ferieplads” i nærheden for resten af familien ?

Cool

MortenB2009-01-29 20:58:43

mejer
              Deltager
                • Super Nova

Jo det er et ferie ski sports sted. Men liftene køre om sommeren, så du kunne tage en lille kikkert med op på toppen af bjergene. Du ville komme op i ca. 2700meters højde. Kanon udsigt til himlen, uden lys forurening og skyer, os mm.

Mejer

Mejer2009-01-29 20:47:40

rigo
                Deltager
                  • Super Nova

takker Uha, det er mange muligheder,,,

Er der nogen af jer der tænker på sådan en tur også ?

Lars Malmgren
                  Deltager
                    • Super Nova

Jeg ku faktisk godt finde på sådan en tur, hvis det ellers ku passe med ferie og alt muligt…
                    Ku være super at stå på en bjergtop med sit teleskop!

ksondergard
                    Deltager
                      • Giant

Står på bjergtop

kigger på det sneer

Nu er jeg endeligt kommet herop

Hva’ fa’en ska’ jeg endtligt her

Jeg ville sgu også geren stille teleskopet op på en MØRK bjergtopWink

KSondergard2009-01-30 10:55:36

Anonym
                        • Super Nova

Hej Rigo

Jeg kan meget anbefale Ardeche-området i Frankrig. Der tager jeg selv hen med mine kikkerter. Jeg nyder i den grad at sidde i en vinmark under en kulsort himmel og 24 grader midt på natten. Vi plejer at være på en campingplads i nærheden af byen St. Remeze.

Området er et plateu hævet over lysforureningen. Plejer også at mødes med stedlige astronomer.

Mvh.

johannes2009-01-30 12:27:26

ksondergard
                        Deltager
                          • Giant

johannes wrote: Hej Rigo

Jeg nyder i den grad at sidde i en vinmark under en kulsort himmel og 24 grader midt på natten.

Mvh.

Min første tanke da jeg læste det overstående, var at vinkælderen ville være et bedre sted, men det er lidt noget skidt ifht. stjernekiggeriet Wink

Lyder sgu ellers som et godt sted Johannes. Frankrig er også et flot land, og kunne være et rigtigt fedt sted hvis der ikke var så mange franskmænd Wink

KSondergard2009-01-30 12:48:04

henrik
                          Deltager
                            • Nova

Det nærmeste hotelobservatorium må være ved verdun dalen hvor der vist er mulighed for at låne en 20″.

Camilla Bacher var vistd ernede sidste sommer.

Meen Pic Du Midi er noget af det bedste at tage til vil jeg tro; Det er der de hårdeste franske aa’er tager end og tager #”#¤ billeder.

Hvor langt nede ligger det plateu du tager til Johannes?

Vi tager nemlig til frankrig i sommer og er liiige ved at planlægge hvortil, så … :O)

Anonym
                              • Super Nova

Hej Henrik

Ca. 350 km. syd for Lyon

Mvh.

soeren.vod
                                • Planet

Det må være flot fra sådan nogle mørke bjerge.

Nu kan C8eren jo ikke lige være i flyveren, så jeg overvejede et kamera på en kameratrefod men så en fix lille rejsemontering til få penge http://lyra.dk/details.asp?ProdId=eq1foto&cat=720

Er den let at bruge og kan bruges til noget?

Søren

Søren Vod2009-02-02 00:10:58

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
                              • Emnet 'Ferie med astro gear…' er lukket for nye svar.