› Fora › ASTRO-FORUM › FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG › Fejl
- Dette emne har 49 svar og 12 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 2 måneder siden af michael. This post has been viewed 931 times
-
ForfatterIndlæg
-
12. december 2010 kl. 18:48 #51782
michaelDeltager- Giant
der skal stadig sendes mail ud til de andre som abonnerer på tråden, hvis mailen ikke kan sendes, så opstår fejlen.
Er der nogen der har fået fejlen, når de har åbnet et indlæg, altså postet første indlæg i en tråd???
12. december 2010 kl. 19:12 #51783
mstauningDeltager- Black Hole
Jada, har fået den et par gange – hvor jeg lige har startet en tråd.
12. december 2010 kl. 20:05 #51794
tommyfDeltager- Neutron star
Mine kommer mest når jeg sender et svar på et indlæg….har haft et par stykker for et par dage siden hvor siden laggede, men ellers er det lang tid siden sidst.
12. december 2010 kl. 20:22 #51800
For i øvrigt oplever jeg af og til atnår jeg logger på forum er der xxx nye indlæg, nogle gange kommer jeg måske kun igennem 5-6 indlæg og så uden varsel, er alle beskeder med et markeret som læst, altså de er alle mørke, ret irriterende….
12. december 2010 kl. 20:43 #51802
Bjørn SandåkerDeltager- Neutron star
Enig i det, Tommy! Jeg plejer derfor at åbne “Aktive emner” i en flip/tab i netlæseren og så lar jeg den stå slik mens jeg højreklikker på sidste indlæg i hver tråd og åbner dem i enda en ny flip/tab dem. Når den tråden er læst, lukker jeg flipen/taben og åbner næste fra listen over Aktive emner. Således kan jeg ta den tid jeg trenger til at læse nye indlæg og slipper at blive overrasket af at forummet markerer dem som læst før jeg vil det.
Bjørn T. Jønsson 2010-12-12 19:44:06 Mvh,
Bjørn12. december 2010 kl. 21:09 #51804
mikael_joeDeltager- Super Nova
TommyF wrote: For i øvrigt oplever jeg af og til atnår jeg logger på forum er der xxx nye indlæg, nogle gange kommer jeg måske kun igennem 5-6 indlæg og så uden varsel, er alle beskeder med et markeret som læst, altså de er alle mørke, ret irriterende….
Så det er ikke kun mig.
Mht. til fejl så får jeg dem også kun når hele forumet lagger. Derfor har gjordt det til en vane at copy mine lange svar når forumet virker langsomt.
13. december 2010 kl. 02:20 #51817
michaelDeltager- Giant
Mikael_Joe wrote: Derfor har gjordt det til en vane at copy mine lange svar når forumet virker langsomt.
Det er til gengæld død irreterende at skulle gøre dette, selvom det måske kun et et par genvejs taster, eller museklik, så er sådanne småting død irreterende
13. december 2010 kl. 15:11 #51835
Server Error in Forum Application
An error has occurred while writing to the database.
Please contact the forum administrator.Support Error Code:- err_SQLServer_save_new_post_data
File Name:- new_post.aspError details:-
Microsoft OLE DB Provider for SQL Server
Timeout expiredSå skete det lige igen i denne tråd
http://astro-forum.dk/forum_posts.asp?TID=5138Jeg prøvede at redde min post ved at trykke refresh. Den blev ved med at give timeouts. Så trykkede jeg en masse gange og så kom der en besked om at jeg ikke måtte spamme beskeder. Men min post kom igennem.
Så hvis i vil redde jeres poster så tryk refresh eller f5 en masse gange
Jeg bruger firefox og den spørger om den skal sende beskeden hver gang du refresher. Det var det der gav mig håb om at min post kunne reddes.13. december 2010 kl. 16:21 #51842
michaelDeltager- Giant
Mikael_Joe wrote: Server Error in Forum Application
An error has occurred while writing to the database.
Please contact the forum administrator.Support Error Code:- err_SQLServer_save_new_post_data
File Name:- new_post.aspError details:-
Microsoft OLE DB Provider for SQL Server
Timeout expiredSå skete det lige igen i denne tråd
http://astro-forum.dk/forum_posts.asp?TID=5138Jeg prøvede at redde min post ved at trykke refresh. Den blev ved med at give timeouts. Så trykkede jeg en masse gange og så kom der en besked om at jeg ikke måtte spamme beskeder. Men min post kom igennem.
Så hvis i vil redde jeres poster så tryk refresh eller f5 en masse gange
Jeg bruger firefox og den spørger om den skal sende beskeden hver gang du refresher. Det var det der gav mig håb om at min post kunne reddes.Dette er en helt anden fejl – har intet med den fejl der oprindeligt er postet i denne tråd.
Så forstår jeg bedre udsagnet om at “fejlen” også opstår ved post af ny tråd. Der er tale om flere forskellige fejl.
Denne fejl er simpelthen blot database serveren der ikke svarer inden for den timeout tiden. Igen er der formentligt tale om en periodisk overbelasted server.
13. december 2010 kl. 17:23 #51847
mstauningDeltager- Black Hole
Hov den fejl opstår også tit for mig, men som Michael siger er det ikke den fejl vi ellers har snakket om.
13. december 2010 kl. 17:30 #51855
Ah ok, jeg troede det var den samme fejl.
13. december 2010 kl. 17:42 #51861
Men bare de bliver set på… uanset fejlen….
13. december 2010 kl. 20:18 #51885
jeppeDeltager- Super Giant
Loggen er desværre ikke aktiveret. Der er i hvert fald ikke nogen logfil i mappen.
Men jeg har sendt jeres forslag og spørgsmål til Azero, og jeg har også givet dem et link direkte til tråden her.14. december 2010 kl. 22:11 #52041
jeppeDeltager- Super Giant
Her er svaret fra Azero:
Hvilken fejl får du vedr. Jmail komponenten?
Jeg har lagt sitet i sin egen application pool. Så kan jeg se specifikt hvad der kan forårsage fejlen.
Du ligger på en shared hosting server. Så vi kan selvfølgelig ikke garantere at andre kunder ikke kan tage nogle af de samlede ressourcer på serveren. Vi har overvågning af serverload, trafik, generelt ressourceforbrug. Hvis der skulle opstå en situation hvor en anden kunde trækker mere end de har lov til går vi selvfølgelig ind og pålægger sanktioner herpå.
Vedrørende vores backup tager vi backup af din MS SQL database, webdata, logfiler hver nat hvor de bliver gemt både lokalt og på eksterne servere.
14. december 2010 kl. 22:28 #52043
Bjørn SandåkerDeltager- Neutron star
Det virker ikke på mig som at de har læst denne tråden. Da havde de set den første beskeden. Men nu fik vi ihvertfald bekreftet at de ikke har load balance på sin(e) server(e).
Mvh,
Bjørn -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Fejl' er lukket for nye svar.