Fejl i min az go to?

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER Fejl i min az go to?

• Dette emne har 18 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 7 måneder siden af michael1987dk. This post has been viewed 410 times
Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Forfatter

michael1987dk
      • Main Sequence

Ok jeg må prøve men er svært ikke at komme til at flytte lidt på det når jeg været det ind igen. Jeg prøver at gøre det du har skrevet når vejret igen bliver til det. Så må vi se om det er her fejlen ligger altså en fejl 40 Hehe. Mange tak for din tid. Jeg skriver her når jeg har prøvet det hele 🙂

clauskaf
      Deltager
        • Nova

Min kikkert står beskyttet på en altan(med begrænset udsyn) så jeg pakker ikke sammen fra dag til dag. Hvis du står under åben (heldig dig) himmel så er du jo nødt til at pakke sammen og dermed lave ny alligment fra gang til gang, men øvelse gør mester…

jakob.andersen
        Deltager
          • Super Giant

Hvis du drejer teleskopet manuelt skal du lave en ny alignment. Ellers ved den ikke, hvor den er henne mere. Eneste undtagelse er dem med encodere på, men det tror jeg ikke din har, da det primært er en feature på dyre mounts.

Siger den forresten “alignement successful” i displayet når du er færdig?
          Jakob Andersen2016-08-08 12:27:21

michael1987dk
            • Main Sequence

Hej Ja den siger allignment successful når jeg er færdig. Der står i projektbeskrivelsen at begge akser har dobbelte enkodere så det går jeg ud fra er rigtig. Og den går også tilbage til det forrige objekt hvis jeg har haft drejer på den.

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
          • Emnet 'Fejl i min az go to?' er lukket for nye svar.