Feilmelding i forumet

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG Feilmelding i forumet

• Dette emne har 13 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år, 1 måned siden af Torben Taustrup. This post has been viewed 136 times
Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter

teejay
    Deltager
      • Super Nova

Hver gang jeg legger inn et nytt innlegg, eller svarer på eksisternede får jeg en slik melding:

Microsoft OLE DB Provider for SQL Server

error
      ‘80004005’

Could not allocate space for object
      ‘dbo.tblEmailNotify’.’PK__tblEmailNotify__36B12243′ in database
      ‘astroforumdkd2xb’ because the ‘PRIMARY’ filegroup is full. Create disk space by
      deleting unneeded files, dropping objects in the filegroup, adding additional
      files to the filegroup, or setting autogrowth on for existing files in the
      filegroup.

/new_post.asp, line
      1206

teejay2012-01-03 13:11:45

TeeJay

gegaus
      Deltager
        • Main Sequence

Denne meldingen dukker nå opp hos meg også?

teejay
        Deltager
          • Super Nova

Administration please Big%20smile

TeeJay

Bjørn Sandåker
          Deltager
            • Neutron star

Lignende feil har vært rapportert mange ganger i forumet, Tom. Jeg kan ikke huske en eneste gang det har hjulpet å rope på admin om slikt, men min hukommelse kan kanskje spille meg et puss.

Likevel – lykke til! Jeg håper du/dere får fikset feilen.

Mvh,
            Bjørn

Torben Taustrup
            Admin
              • Neutron star

Jeg har modtaget en enkelt PM om et problem af den art. Lige nu har jeg ikke et bud på, hvad problemet kan være, men tilsyneladende er det kun nordmænd som har problemet.

Sidst løste problemet sig selv, da indlægget blev sendt en gang mere.

Hvis det ikke hjælper, så send mig en PM.

Jeg modtog også en fejlmelding, da jeg sendte dette indlæg:

Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error ‘80004005’

Could not allocate space for object ‘dbo.tblEmailNotify’.’PK__tblEmailNotify__36B12243′ in database ‘astroforumdkd2xb’ because the ‘PRIMARY’ filegroup is full. Create disk space by deleting unneeded files, dropping objects in the filegroup, adding additional files to the filegroup, or setting autogrowth on for existing files in the filegroup.

/new_post.asp, line 1206

Der er tilsyneladende et pladsproblem. Jeg checker.

mvh

Torben

Torben Taustrup2012-01-05 12:01:06

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

leoras
              Deltager
                • Super Giant

også her

deepsky
                Deltager
                  • Planet

Hej,

Det ser ud til at sitet hostes af andersenit.dk, jeg ville da bare tage fat i dem og høre. Det kan nemt være pladsmangel, men også måden hvorpå databasen expander….måske har de glemt at sætte den til autoexpand eller noget.

/Henrik

palle.b.
                  Deltager
                    • Nova

samme fejl herfra ØV

man kan komme tilbage med <- (returpilen i browswern)
                    Sådan ser det ud :

Microsoft OLE DB Provider for SQL Server

error
                    ‘80004005’

Could not allocate space for object
                    ‘dbo.tblEmailNotify’.’PK__tblEmailNotify__36B12243′ in database
                    ‘astroforumdkd2xb’ because the ‘PRIMARY’ filegroup is full. Create disk space by
                    deleting unneeded files, dropping objects in the filegroup, adding additional
                    files to the filegroup, or setting autogrowth on for existing files in the
                    filegroup.

/new_post.asp, line
                    1206

Palle B.2012-01-06 20:22:10

Torben Taustrup
                    Admin
                      • Neutron star

Vi forsøger at rette fejlen, så fortvivl ikke. Jeg har lige sendt et indlæg under astrofotos, og her modtog jeg ingen fejlmelding.

Det gør man i denne gruppe, men det er heldigvis muligt at vende tilbage, og indlægget er sendt.

mvh

Torben

Torben Taustrup2012-01-06 23:17:12

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Bjørn Sandåker
                      Deltager
                        • Neutron star

Jeg gentqager kun hvad jeg har sagt før om hvor fejlen er: hos hosten, eller rettere sagt, hos dem der driver hosten. Fejlen består hver gang af manglende vilje og manglende kundskaber til at finde ud af problemet – uanset teknisk fejltype.

Fiksen er enkel: byt host.

Mvh,
                        Bjørn

Torben Taustrup
                        Admin
                          • Neutron star

Det har du nok ret i Bjørn. Det skal helt klart undersøges nærmere.

mvh

Torben

Bjørn Sandåker
                          Deltager
                            • Neutron star

Mere fejl i dag:

… og forumet går uhorveligt tregt nu plutseligt.

Mvh,
                            Bjørn

deepsky
                            Deltager
                              • Planet

Timeouts fra SQL serveren er en af de ulemper der altid vil være ved at blive hostet ude i byen. Man deler jo SQL serveren med x antal andre. Det kan man ikke gøre noget ved. Så skal man have en dedikeret server, men det koster. Nu kender jeg ikke lige dette CMS system, men i de fleste CMS systemer kan man dog selv gøre noget, hvis CMS systemet tilbyder optimize/reindex af tabeller automatisk, kan det anbefales at gøre det. Personligt havde jeg de samme problemer, fordi der var 1000 webhoteller på hver server (Hos one.com) som ofte lammede det hele. Konsekvensen var så at investere i en NAS og rykke alle hjemmesider/mail hjem i stuen, og har ikke fortrudt det et eneste sekund(total frihed). Man kan selvfølgelig altid brokke sig til udbyderen, og de kan så måle hvem der belaster….men når udbyderen når en hvis størrelse så er det som om de er ligeglade, eller har for mange problemer.

Konkret ville jeg droppe/create tabellen tblEmailNotify, da det er dens primary key (PK) der fejler, så spiller det garanteret max igen.
                              Deepsky2012-01-11 07:52:52

Torben Taustrup
                              Admin
                                • Neutron star

Lige en opdatering

Jeg har for et stykke tid siden sendt fejlmeldingen til vores kontaktperson, som har forstand på de ting. Desværre er han ikke i stand til at træde til, så derfor har jeg brug for lidt tid til at sætte mig mere ind i sagen.

Jeg er klar over, at det er vores udbyder der har en opgave der skal løses, så jeg arbejder videre med sagen.

Jeg beklager ulemperne.

mvh

Torben

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
                              • Emnet 'Feilmelding i forumet' er lukket for nye svar.