FastStar 8 ??

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR FastStar 8 ??

• Dette emne har 2 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 1 måned siden af viggo. This post has been viewed 30 timest. This post has been viewed 30 times
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter

bwinkler
    Deltager
      • Nova

Det viser sig at mit nye teleskop (celestron 8″ cassegrain) er kompatibel med FastStar-systemet, da det ender med en f-værdi omkring 2.0, synes jeg det lyder interessant??

Men en adapter koster, så vidt jeg kan finde ud af omkring 7500,00kr.?

Når jeg ser på teleskopet kan sekundær-spejlet fjernes ved at skrue en dækring af. Det kræver så en passende adapter til at erstatte spejlet, ikke andet??

De anvisninger jeg kan læse på nettet er alle meget besværlige, med udtagning af sekundærspejlet og erstatte det med en special adapter, altså ikke bare udskiftning.

Er der nogen der kender til dette nye system og om der findes adaptere til dette system. Forhandleren kender ikke andet end det oprindelige system og kan ikke anvise nogen adapter, henviser til “Starisona” ?

Lars Malmgren
      Deltager
        • Super Nova

Hej Bjarne,

Hvis dit teleskop er kompatibelt, så er det bare er fjerne sekundærspejlet og indsætte faststar enheden i stedet for.

Det med særlige adaptere er til ælde teleskoper, som ikke var født kompatible.
        Visse skulle have skiftet sekundærspejlets “holder” og andre endnu ældre kan slet ikke bruges sammen med faststar.
        Men da du har et sprit-nyt teleskop, så burde det være ligetil.

Men som sagt, så er faststar enheden ganske dyr!

viggo.t
        Deltager
          • Super Giant
        Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
        • Emnet 'FastStar 8 ??' er lukket for nye svar.